کد خبر: 178700 - تاریخ: چهارشنبه، 21 نوامبر 2018 - 09:03

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان:

هلال احمر به آموزش و ارتقاء نجاتگران توجه جدی دارد

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان با اشاره به اهمیت برخورداری نجاتگران این جمعیت از آموزش ها گفت: هلال احمر به آموزش و ارتقاء نجاتگران توجه جدی دارد و برای برگزاری دوره های آموزشی اقدام می کند.

به گزارش خوبان، مهدی ولی پور روز سه شنبه  اظهار داشت: ارایه آموزش های لازم به نجاتگران و حضور به موقع آنها در عملیات نقش مهمی دارد بنابراین ارایه آموزش ها به منظور ارتقاء نجاتگران ضروری است. 
وی با بیان این که در زمان حاضر دو هزار امدادگر و نجاتگر در سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: امدادگران افرادی هستند که دوره های اولیه امدادگری را گذرانده اند اما نجاتگران دوره های تخصصی را فرا گرفته اند. 
ولی پور با اشاره به برگزاری دوره آموزشی نجات در ارتفاع و عمق در چاف لنگرود خاطر نشان کرد: ۹ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان به همراه سایر نجاتگران از هفت استان دیگر در این دوره آموزشی حضور دارند که از آموزش های لازم برخوردار می شوند. 
وی با بیان این که نجاتگران منتخب استان با شرکت در این دوره و پس از قبولی آزمون عملی در تیم های واکنش سریع و عملیاتی حضور می یابند، افزود: این نجاتگران در کلاس های عملی جستجو و نجات در عمق و انتقال در ارتفاع، رها سازی در فضای معلق، صعود، خود حمایتی، دگر حمایتی، کار با قرقره و سه پایه نجات، انتقال مصدوم محبوس در فضای معلق، کارگاه های کشش فلاشینگ (افزایش نیروی نجاتگر برای انتقال مصدوم ) کارگاه تیرول (عبور به وسیله طناب از یک مانع به مانع دیگر ) و کارگاه های کشش حضور می یابند. 
وی با بیان این که نجاتگران در آخرین روز دوره در آزمون عملی شرکت می کنند، اظهار داشت: آنها پس از قبولی در آزمون عملی بعنوان اعضای تیم های واکنش سریع، امداد کوهستان و عملیاتی ویژه حضور خواهند یافته و قابلیت حضور در حوادثی مانند زلزله و آوار شهری و کوهستان، فرود از بالگرد و انتقال مصدوم با بسکت را دارند. 
دوره آموزشی پیشرفته نجات در عمق و ارتفاع ویژه نجاتگران جمعیت هلال احمر استان های اردبیل، زنجان، کردستان، البرز، زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی از ۲۴ آبان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. 

 

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads