کد خبر: 178634 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 نوامبر 2018 - 09:09

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

تجهیز ۳۱۴ بقعه متبرکه گیلان به امکانات حفاظتی/ ۳۵ وقف جدید ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره اینکه به در سال جاری ۳۱۴ بقعه متبرکه این استان به تجهیزات حفاظتی مجهز شده اند، گفت: در سال جاری ۳۵ وقف جدید در گیلان ثبت شده است.

به گزارش خوبان خبر،  حجت‌الاسلام ستار علیزاده عصر دوشنبه در دیدار با استاندار گیلان به مناسبت هفته وقف با اشاره به تجهیز ۳۱۴ بقعه متبرکه این استان به امکانات حفاظتی، اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد رشد وقف از سوی گیلانیان هستیم.

علیزاده گفت: در چند سال اخیر شاهد ثبت بیش از ۳۹۳ وقف جدید در استان گیلان بودیم که این امر نشان‌دهنده علاقه واقفان و تحقق برنامه‌های اداره کل اوقاف این استان است.

وی به ثبت وقف‌های جدید در نیمه نخست سال جاری در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست سال جاری حدود ۳۵ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد تومان در گیلان و شهرستان‌های تابعه آن به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه آموزش به هیئت‌های امنای بقاع متبرکه و تشکیل مراکز مشاوره وقف در این اماکن مقدس، تصریح‌کرد: ۹۴۱ بقعه متبرکه در سطح گیلان وجود دارد که علاوه بر اجرای برنامه‌های مناسبتی موضوع ترغیب و هدایت مردم به فرهنگ وقف نیز در دستور کار آنها قرار دارد.

وی از اعزام بیش از ۵۰۰ نفراز طلاب به بقاع متبرکه گیلان خبر داد و بیان‌کرد: برنامه‌های فرهنگی گسترده در حوزه‌های مختلف و متناسب با نیازهای جامعه به ویژه قشرهای جوان از جمله برگزاری خیمه‌های معرفت توسط اوقاف گیلان اجرایی شد.

علیزاده همچنین با اشاره به ابتکار جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برای تشکیل ستاد مردمی هفته وقف، گفت: تشکیل ستاد متولیان بقاع متبرکه برای ترویج فریضه وقف، ‌تشکیل شبکه خادمان افتخاری رسانه در بقاع و تشکیل کمیته امنیت در این اماکن مقدس در نیمه نخست امسال اجرایی شد.

کد خبر 4463147
 
انتهای پام/۵۶۵۶۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads