کد خبر: 178574 - تاریخ: دوشنبه، 19 نوامبر 2018 - 09:00

معاون وزیر ارشاد در واکنش به اتفاق رخ داده در رشت:

برخورد نامناسب با نوازندگان خیابانی در شان کشور نیست

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از برخی برخوردهای «تند و نامناسب» با نوازندگان در سطح خیابان ها و معابر گفت: این برخوردها را در شان کشور و فرهنگ مان نمی دانیم.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر فیلمی از برخورد با نوازندگان خیابانی در رشت در فضای مجازی منتشر شده که واکنش هایی را از سوی هنرمندان و برخی دیگر شخصیت ها و مسئولان در پی داشته است.

سیدمحمدمجتبی حسینی در نشست خبری تشریح جشن «بهار مهربانی» به مناسبت هفته وحدت در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با نوازندگان خیابانی افزود: شیوه نامه فعالیت این دسته از نوازندگان در حال تدوین است.

وی اظهارداشت: اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش نویس شیوه نامه را برای فعالیت این نوازندگان تدوین کرده و ویراست دوم آن با همکاری نهادهای مختلفی که در مدیریت شهری حضور و فعالیت دارند در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم بر این موضوع تاکید دارد اظهارامیدواری کرد که طی روزهای آینده ایرادهای این شیوه نامه برطرف، ویراست های نهایی آن آماده شود.

وی افزود: امیدواریم با ابلاغ این شیوه نامه به نهادهای ذیربط شاهد وحدت رویه باشیم و نوازندگان نیز مشق خود را در حوزه موسیقی در سطح شهر بهتر تمرین کنند تا دچار آسیب نشوند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اجرای موسیقی خوب اظهارداشت: معتقدیم هر نغمه ‌ای شایسته شنیدن نیست و آنچه که درست و راست و برگرفته از فرهنگ ماست، اجرا شود.

حسینی در عین حال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به عنوان یک علاقه مند جدی موسیقی ایرانی هیچگاه شان موسیقی را اجرا در کف خیابان نمی دانم و به عنوان یک شهروند علاقه مند هستم موسیقی ایرانی در مکانی مناسب برگزار شود که برای شنیدن آن آسایش وجود داشته باشد.

وی افزود: من راحتی را در ناراحتی عده ای نمی دانم، راحتی یعنی میانگینی که همه جامعه راحت باشند، اگر قرار باشد ما در کف خیابان کنسرتی برگزار کنیم که رفت و آمد مردم را محدود کنیم، شاید عده زیادی خوشحال و عده ای ناراحت شوند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری کنسرت در فضای باز، امر بدیعی و ابتکاری است اظهارداشت: البته این امر امروزی نیست و در سال های گذشته هم به صورت مکرر در مکان هایی همچون برج میلاد، دریاچه خلیج فارس، اراضی عباس آباد و… شاهد آن بوده ایم.

وی اجرای موسیقی محیطی را دارای قاعده خاص دانست و گفت: در سال های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاستگذار موسیقی بر محتوای آن نظارت داشته است.

حسینی افزود: همانطور که هر علاقه مندی برای برگزاری کنسرت نمونه آثار خود را ارائه می‌دهد که طبق روال اداری قاعده آن انجام می‌شود، این نهاد نیز تاکنون به عنوان معاونت هنری کم و کاستی در اجراهای عمومی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت نیازمند جایگاهی است که یک فرد به عنوان شهروند بتواند بدرستی از آن بهره مند شود، بنابراین اجرای کنسرت با اجرایی که در شهر اتفاق می‌افتد کاملا متفاوت است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما دولت و ملت را یکی می‌بینیم و من هم شهروندی هستم که در جایگاه مسئولیت قرار گرفته ام و برخورد تند با نوازندگان موسیقی و هنرمندان را زیبنده کشورمان نمی‌بینم.

نشست خبری تشریح ویژه برنامه بهار مهربانی به مناسبت هفته وحدت روز یکشنبه با حضور رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در باغ موزه قصر برگزار شد.

با دستور رئیس جمهوری و تشکیل ستاد جشن‌های بهار مهربانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف برگزاری جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته، مسئولیت این ستاد در تهران بر عهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گذاشته شد.

ویژه برنامه های این مناسبت قرار است از ۲۹ آبان تا چهارم آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/۸۶۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads