کد خبر: 178568 - تاریخ: دوشنبه، 19 نوامبر 2018 - 08:46

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان خبر داد

حضور ۱۲۰۰ بیمار کلیوی در گیلان

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه در استان گیلان تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر بیمار کلیوی حضور دارند گفت: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ مورد پیوند کلیه در استان گیلان صورت گرفته است.

هوشنگ رضوان پناه صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان گیلان تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر بیماران کلیوی حضور دارند اظهار کرد: تاکنون بالغ‌بر یک هزار و ۶۰۰ مورد پیوند کلیه در استان گیلان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر از سال گذشته در نوبت پیوند کلیه هستند افزود: ۲۶۳ بیمار تحت دیالیز مورد عمل پیوند کلیه قرارگرفته‌اند و فقط در شهر رشت نیز ۴۷۵ نفر بیمار دیالیزی وجود دارد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان گفت: در اکثر بیمارستان‌های شهر رشت دستگاه‌های دیالیز وجود دارد و این دستگاه‌ها ساعت کار معینی دارند و بعد از پایان ساعت فعالیتشان باید این دستگاه‌ها عوض شوند.

رضوان پناه با اشاره به اینکه در سال جدید ۵۰ دستگاه جدید مصوب شده که به گیلان منتقل شدند بیان کرد: انجمن فاقد بودجه دولتی است و صد در صد توسط کمک‌های مردمی اداره می‌شود و مردم نیز هرچقدر در توانشان باشد کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمک‌هزینه بیماران و تأمین مسکن آن‌ها در حد توان برای بیماران کلیوی فراهم شده گفت: با توجه به محدودیتی که داریم تمامی بیماران را نمی‌توانیم تحت پوشش خود قرار داده‌ایم.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان با بیان اینکه سعی شده هر فردی که به انجمن مراجعه می‌کند دست‌خالی برنگردد تصریح کرد: ماهیانه حداقل ۸۵ هزار تومان به افراد تحت پوشش خود یارانه می‌دهیم اما تمامی مشکلات مادی را نمی‌توانیم حل کنیم و فقط ۱۰ درصد وضعیت مالی افراد تحت پوشش انجمن قابل‌حل است.

رضوان پناه با اشاره به اینکه شورای شهر باید جهت عبور و مرور بیماران دیالیزی کارت تردد تهیه کند افزود: به‌تمامی افراد نمی‌توانیم خدمات یکسانی ارائه دهیم و به همین دلیل کمیته مددکاری تشکیل شده و نیازمندترین بیماران شناسایی‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه حمایت ویژه ما از کسانی است که عضو هیچ نهاد حمایتی نیستند گفت: ما این افراد را موردحمایت ویژه خود قرار داده‌ایم و با آزمایشگاه رازی واقع در خیابان امام خمینی (ره) کلان‌شهر رشت قرار داد بسته شده و مصوب شده ۴۰ درصد را آزمایشگاه و ۴۰ درصد را انجمن و فقط ۲۰ درصد را بیماران پرداخت کنند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads