کد خبر: 178524 - تاریخ: یکشنبه، 18 نوامبر 2018 - 09:13

معاون توسعه آبزی پروری شیلات گیلان:

گیلان دومین تولید کننده ماهیان گرمابی در کشور است

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات گیلان با بیان اینکه گیلان دومین تولیدکننده ماهیان گرمابی در کشور است گفت: ۴۰ درصد از تولید ماهیان گرمابی گیلان به کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان صادر می‌شود.

به گزارش خوبان، احمد قناعت پرست امروز با اشاره به تولید ۵۰ هزار تن ماهی گرمابی در استان گیلان اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از محصول ماهیان گرمابی در بازار بزرگ ماهی‌فروشان گیلان توزیع می‌شود.

وی با اذعان به اینکه گیلان با تولید ۲۵ درصد از ماهیان گرمابی دومین تولیدکننده این نوع ماهی در کشور است افزود: اغلب انواع ماهیان گرمابی که در استان گیلان پرورش داده می‌شود از گونه‌های فوتی فاک، بیکت، کپور، آمور و غیره است.

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات گیلان با بیان اینکه استان گیلان نه‌تنها در تولید بلکه در مصرف سرانه ماهی در کشور نیز پیشتاز است تصریح کرد: بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از تولیدات ماهیان گرمابی در داخل استان گیلان مصرف می‌شود، این درصد باعث شده میزان مصرف سرانه هر شهروند استان گیلان به بالای ۱۵ کیلوگرم برسد این در حالی است که میزان متوسط مصرف ماهی در کل کشور ۱۱ کیلوگرم است.

قناعت پرست با اشاره به میزان صادرات ماهیان گرمابی به کشورهای همسایه گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از ماهیان پرورشی گرمابی گیلان در داخل کشور و ۴۰ درصد از آن به کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان صادر می‌شود.

وی با اشاره به میزان درآمد صیادان و آبزی پروران گیلانی بیان کرد: آبزی پروران گیلانی از آغاز امسال با صادرات بیش از دو هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهی حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

انتهای پیام/ ۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads