کد خبر: 178492 - تاریخ: شنبه، 17 نوامبر 2018 - 15:29

مدیرکل فناوری اوقاف کشور در گیلان:

وقف ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از نخبگان کشور دارد

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:‌ ‌وقف ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از نخبگان و مؤسسات علمی، آموزشی‌ و تحقیقاتی کشور دارد.

به گزارش خوبان، علیرضا ترکی پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف که در آستان مقدسه فاطمه اخری(ع)‌ رشت برگزار شد اظهار داشت:‌ وقف ظرفیت خوبی برای حمایت از جامعه نخبگان و مؤسسات علمی و تحقیقاتی کشور دارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد:‌ موضوع وقف از آن دسته از بحث‌هایی است که ایرانیان در طول تاریخ خود توجه بسیار ویژه و زیادی به آن داشتند به طوری‌که آثار به جای مانده از پیشینیان صحت این مدعا را تأیید می‌کند.

ترکی حوزه‌های پزشکی و کمک به محرومان را از مهم‌ترین موضوعات وقف در سده‌های گذشته دانست و عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌های زیادی که در عرصه زندگی و تکنولوژی انجام شده است باید وقف‌های جدید به سمت نیازمندی‌های جامعه هدایت شود.

وی موضوع بسیاری از مقالات جهانی چاپ شده در مورد وقف را اهمیت انطباق این فریضه با نیازهای جامعه خواند و گفت: باید بستر به گونه‌ای فراهم شود تا موضوع وقف به مقولاتی نظیر محیط زیست،‌ حمایت از نهادهای دانش‌بنیان،‌ مؤسسات علمی و تحقیقاتی گرایش پیدا کند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت:‌ حمایت از نخبگان کشور برای توسعه علم و فناوری و پیشرفت جامعه در راستای ارتقای سطح علمی و در نهایت اقتصادی باید توسط واقفان و متولیان امور وقف بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ترکی رشد و تعالی کشور را در گرو حمایت از مؤسسات علمی دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برنامه‌های مفصل و جامعی برای سوق دادن نیات وافقان در راستای نیازهای اساسی جامعه به‌ویژه در حوزه علوم و دانش روز دنیا دارد.

وی ترویج و گسترش هرچه بیشتر وقف‌های مشارکتی در جامعه را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: توسعه وقف‌های مشارکتی در کنار شناسایی نیازمندی‌های جامعه و حمایت از ایده‌های برتر علمی قشرهای نخبه و جوان از اهداف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

انتهای پیام/‌م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads