کد خبر: 178486 - تاریخ: شنبه، 17 نوامبر 2018 - 10:34

 مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

آغاز پایش مناطق حفاظت شده محیط زیست با تجهیزات مدرن در گیلان

مناطق حفاظت شده محیط زیست در سه شهرستان گیلان با تجهیزات مدرن به ویژه پهباد پایش می شود.

به گزارش خوبان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان امروز گفت :‌ مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان در رشت ،‌ انزلی،‌ صومعه سرا و حاشیه تالاب بین المللی انزلی با تجهیزات مدرن و پهباد پایش می‌شوند.
محمد پور با بیان اینکه این کار همزمان با آغاز فصل شکار برای جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان وحشی که برای زمستان گذرانی از سیبری و اروپای شمالی به تالاب ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می کنند انجام می شود افزود : هرگونه ادوات شکار و یا زنده‌ گیری پرندگان مهاجر در مناطق حفاظت شده تالاب بین المللی انزلی نظیر پناهگاه ‌های حیات وحش سلکه،‌ سرخانکل ، سیاه کیشم ، سیاه درویشان و همچنین پارک ملی بوجاق کیاشهر و تالاب امیر کلایه لاهیجان با تجهیزات پیشرفته و پهباد تصویربرداری شده و با شکارچیان متخلف برخورد می شود.
وی با اشاره به اینکه متخلفان به مراجع قضائی معرفی می شوند افزود :  پروانه شکار متخلفان نیز باطل می‌شود و آنان به غیر از امسال حق شکار در سال بعد را نیز از دست می ‌دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  از شکارچیان خواست پس از دریافت مجوز در روزهای تعیین شده شکار کرده و از انجام هرگونه تخلف و یا شکار گونه‌ های در خطر انقراض پرهیز کنند.
صدور مجوز شکار از ۱۵ آبان در گیلان آغاز شد و شکارچیان می توانند با گرفتن پروانه شکار روز‌های پنجشنبه و جمعه در گیلان پرنده شکار کنند.
 

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads