کد خبر: 178478 - تاریخ: شنبه، 17 نوامبر 2018 - 10:11

نماینده مردم رشت در مجلس

آب آشامیدنی اکثر روستاهای شهرستان رشت بی‌کیفیت است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: آب آشامیدنی اکثر روستاهای شهرستان رشت استانداردهای لازم را ندارد و کاملاً بی‌کیفیت است.‌

به گزارش خوبان، محمد صادق حسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ یکی از علل بروز و تشدید بسیاری از بیماری‌ها در روستاهای استان گیلان به ویژه در حوزه شهرستان رشت آب آشامیدنی ناسالم و بی‌کیفیتی است که جهت مصرف روزانه در اختیار اهالی این مناطق قرار دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد: پروژه فاز دوم تصفیه‌خانه شهرستان سنگر که به روش BOT و با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی در حال انجام است پیشرفت قابل قبولی تاکنون داشته با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال تکمیل فرآیند ساخت است.

حسنی با بیان اینکه بر اساس وعده سرمایه‌گذار پروژه تصفیه‌خانه سنگر،‌ فازهای بعدی طرح تا انتهای پاییز اجرایی می‌شود ابراز داشت: در صورت مساعد بودن شرایط و با اتمام و بهره‌برداری نهایی این طرح حداکثر تا ۹ ماه آینده،‌ آب آشامیدنی روستاهای شهرستان رشت به کیفیت مطلوب می‌رسد.

نماینده مردم رشت در مجلس به طولانی شدن پروسه ساماندهی زباله و پسماندهای موجود در منطقه سراوان رشت نیز اشاره کرد و گفت: به عقیده بنده برای ساماندهی پسماندها و حل قطعی و کامل معضل سراوان رشت باید از توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود. 

وی‌ علل مختلفی که در گیلان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت نمی‌شود را برشمرد و اظهار داشت:‌ به علت جو حاکم بر استان گیلان و فضای منفی ایجاد شده اخیر،‌ مدیران بسیاری از دستگاه‌های مختلف اجرایی جرأت جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در صورت جذب سرمایه‌گذار به مسئول مورد نظر اتهام رانت‌خواری می‌زنند بیان داشت: برای حل بسیاری از مشکلات گیلان به توان بخش خصوصی نیاز جدی داریم اما با این شرایط فعلی امکان ورود آنان به استان فراهم نیست.

حسنی کمبود صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری در حوزه بخش کشاورزی گیلان را متذکر شد و تصریح کرد: گیلان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در مقام‌های اول تا سوم کشوری قرار دارد اما با این وجود صنایع تبدیلی،‌ فرآوری و واحدهای بسته‌بندی در آن ایجاد نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه باید زمینه مشارکت فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی فراهم شود عنوان کرد: مهم‌ترین اثر مثبت ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه کشاورزی گیلان ایجاد اشتغالزایی پایدار در این استان است.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads