کد خبر: 178425 - تاریخ: جمعه، 16 نوامبر 2018 - 10:35

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

همکاری‌ آموزش و پرورش و بهزیستی گیلان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی گیلان با تأکید بر افزایش همکاری ها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌ریزی در این زمینه خبر داد.

 به گزارش خوبان، محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان در نخستین جلسه شورای معاونین ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش به منظور گسترش همکاری مشترک دو دستگاه گفت: با افزایش همکاری‌ها و برنامه ریزی می‌توان زمینه آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه براساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشورسازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است، افزود: در همین راستا ارائه خدمت به افراد آسیب دیده اجتماعی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اشتراکات فراوان با آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف، بیان کرد: ساماندهی و حمایت از کودکانبازمانده از تحصیل، برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، تشکیل کمیته فرهنگی و پیشگیری اعتیاد از مواردی است که بهزیستی و آموزش و پرورش می‌توانند تعاملات خوبی با هم داشته باشند.

پارسی تصریح کرد: بر اساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور مسئولیت نظارت بر مرکز ماده ۱۶ اعتیاد برعهده بهزیستی است که می‌توانیم با همکاری آموزش و پرورش از مدارس بلا استفاده آن برای تامین مکان این مرکز استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم، کیفیت خدمات ارائه شده به کودکان ارتقا یابد، افزود: همکاری مشترک درباره برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت و ژنتیک برای دانش آموزان، کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج برای ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان متوسطه، ارائه خدمات مشاوره ایی در زمینه مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان، گسترش مراکز اورژانس اجتماعی در ۱۴ شهرستان در سال ۹۶ براساس جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر به منظور شناسایی موارد کودک آزاری، همسرآزاری از جمله اقدامات بهزیستی در این زمینه است.

در ادامه این جلسه معاونین دو دستگاه به بیان موضوعاتی نظیر بررسی مسائل مرتبط با ارائه خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومشاوره‌های پیش از ازدواج و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد، همکاری مشترک در جهت اطلاع رسانی و مداخله موثر در صورت مشاهده مواردی از کودک آزاری در خانواده‌های بدسرپرست، همکاری به منظور بهبود کیفیت خدمات به کودکان مدارس استثنایی پرداختند.

انتهای پیام/آ

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads