کد خبر: 17842 - تاریخ: یکشنبه، 3 فوریه 2013 - 11:35

به دلیل انتصاب چندباره مرتضوی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی؛

استیضاح آغاز شد/ حضور احمدی‌نژاد و شیخ‌الاسلامی در صحن مجلس

خوبان خبر: رئیس ‌جمهوری دقایقی پیش به همراه تعدادی از وزرای کابینه، برای دفاع از شیخ‌الاسلامی وارد مجلس شد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس:  محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان دقایقی قبل برای دفاع از شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد صحن علنی مجلس شد.

تعدادی از وزرای کابینه از جمله رحیمی معاون اول، خلیلیان و دانشجو وزرای کشاورزی، علوم  و فروزنده و میرتاج الدینی معاونان رئیس جمهور نیز به همراه احمدی نژاد وارد صحن علنی مجلس شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، روح الله حسینیان و ایرج ندیمی و تعداد دیگری از نمایندگان به استقبال احمدی‌نژاد رفتند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه احتماعی 4 بهمن ماه با 18 امضا و در 7 بند از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

 

شیخ‌الاسلام دومین وزیر استیضاحی در مجلس نهم است.

 

نمایندگان مجلس نهم پیش از این استیضاح وزیر ورزش را هم پیگیری می کردند که این استیضاح بعد از حاشیه‌های فراوان ناکام ماند.

 

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، در جلسه استیضاح، پس از بیانات استیضاح کنندگان، رئیس‌جمهور مى‏تواند به دفاع از وزیر یا وزیران مورد استیضاح بپردازد، همچنین وزیر یا وزیران مورد استیضاح نیز مى‏توانند به دفاع از خود بپردازند. حداکثر وقت دفاع از استیضاح براى رئیس‌جمهور یا چند وزیر پنج ساعت و براى یک وزیر سه ساعت خواهد بود.

 

وزیر یا وزیران مورد استیضاح مى‏توانند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهند.

 

بیانات استیضاح‌کنندگان و پاسخ آنها در یک یا چند جلسه باید به طور متوالى صورت گیرد و استیضاح‌کنندگان مجاز نخواهند بود در ضمن ارائه دلایل و توضیحات خود، موضوعات دیگرى را که به مورد استیضاح مربوط نیست مورد بحث قرار دهند.

 

پس از پاسخ وزیر یا وزیران مورد استیضاح و یا پاسخ رئیس‏جمهور از طرف هیئت وزیران مورد استیضاح، حداکثر دو نفر از نمایندگان استیضاح‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلى بدهند، به شرطى که صحبت هر کدام از ربع ساعت تجاوز نکند. رئیس‌جمهور مى‏تواند حداکثر یک ساعت به دفاع از هیئت وزیران بپردازد و وزیر مورد استیضاح هم مى‏تواند حداکثر نیم ساعت مجدداً از خود دفاع کند.

 

در بخشی دیگر از آیین‌نامه آمده است که پس از انجام استیضاح، رئیس عدم اعتماد وزیر یا وزیران را به رأى مى‏گذارد و در صورتى که وزیر یا هیئت وزیران مورد استیضاح در مجلس حاضر نشوند، استیضاح‏کنندگان مطالب خود را بیان مى‏کنند و رئیس اعلام اخذ رأى عدم اعتماد مى‏کند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads