کد خبر: 178390 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 نوامبر 2018 - 09:29

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان

راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک از دستاوردهای مهم دستگاه قضایی است

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان گفت: راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک از دستاوردهای مهم دستگاه قضایی در حوزه توسعه فناوری اطلاعات است.

به گزارش خوبان، مجید اللهیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مهم‌ترین دستاوردهای ارزشمند دستگاه‌ قضایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات،‌ حرکت پرشتاب به سمت دولت الکترونیک راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در کشور است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان عنوان کرد: سامانه ابلاغ الکترونیک در نیمه دوم سال ۹۵ در گیلان راه‌اندازی شد که بر اساس آن مردم برای مراجعه به محاکم قضایی ابتدا در این سامانه‌ها ثبت نام می‌کنند تا مراحل مقدماتی رسیدگی به پرونده آنان به صورت الکترونیک انجام شود. 

اللهیان با بیان اینکه بسیاری از مراحل رسیدگی به درخواست‌های شاکیان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود ابراز داشت: حذف مأموران ابلاغ اخطاریه‌ها، صرفه‌جویی در کاغذ و زمان و امکان رصد رسیدگی به درخواست‌ها از طریق اپلیکیشن از مزایای توسعه خدمات الکترونیک قضایی است.

وی با درخواست از مردم برای ثبت نام و استفاده بیشتر از خدمات سامانه ابلاغ الکترونیک تصریح کرد:‌ در حال حاضر فرد شاکی به وسیله رمزی که به وی در زمان ثبت درخواست داده می‌شود می‌تواند نتیجه رسیدگی به پرونده خود را از طریق گوشی‌های تلفن همراه مورد رصد قرار دهد. 

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان ‌سرعت دریافت استعلام‌ها از دستگاه‌های ذیربط را از مزایای خدمات الکترونیک خواند و گفت: دریافت استعلام از سازمان‌هایی نظیر پزشکی قانونی،‌ ثبت اسناد و املاک و امور زندان‌ها هم‌اکنون در کمترین زمان و از طریق سامانه انجام می‌شود.

اللهیان با تأکید بر اینکه سیستم مدیریت پرونده از مرداد سال ۸۶ در استان گیلان دایر شده است ابراز داشت: تمامی اطلاعات پرونده اعم از خواهان، خوانده،‌ شاکی و متهم ‌در سامانه مدیریت الکترونیک پرونده‌ها ثبت شده است و ذینفعان می‌توانند با وارد کردن رمز از مفاد آن آگاهی پیدا کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان ضمن توصیه به عموم مردم برای صلح و سازش و مراجعه کمتر به محاکم قضایی تصریح کرد: دستگاه قضایی در سراسر کشور برای رفاه حال مردم و رسیدگی فوری به درخواست‌های حقوقی آنان از هیچ‌گونه خدمتی دریغ نمی‌کند. 

انتهای پیام/‌م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads