کد خبر: 178303 - تاریخ: چهارشنبه، 14 نوامبر 2018 - 09:01

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان:

شناسایی هزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در گیلان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: ۴۲۴ نفر از هزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در گیلان ساکن مناطق محروم هستند.

به گزارش خوبان خبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان امروز گفت: در ۷ ماه منتهی به مهر امسال هزار و ۷۰۰ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در گیلان شناسایی شد که ۴۲۴ نفر از این کودکانِ ساکن مناطق محروم هستند. 
فلاحتی با بیان اینکه ملاک تشخیص سوء تغذیه در کودکان دریافت کمتر از ۲ هزار کالری در روز است افزود: علت این سوء تغذیه مشکلات اقتصادی و ناآگاهی خانواده‌ها از غذا‌های ریزمغذی و مفید برای کودکان است.
وی گفت:: کودکان زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شناسایی و برای دریافت سبد حمایتی به ارزش ۹۲ هزار تومان به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه طرح هم سفره برای تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان زیر ۵ سال اجرا می‌شود افزود: در ۷ ماه منتهی به مهر امسال یک میلیارد و ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی این کودکان هزینه شد.
 فلاحتی با اشاره به اینکه با حمایت از تغذیه مادران باردار می‌توان از تولد نوزادان با وزن کم جلوگیری کرد گفت: امسال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی ۱۹ مادر باردار و شیرده مددجوی کمیته امداد هزینه شد.
وی همچنین در زمینه رفع سوء تغذیه بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: با تشخیص پزشک معالج، این بیماران از سبد غذایی به ارزش ۵۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند که در ۷ ماهه منتهی به مهر امسال ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از این بیماران یک میلیار و ۸۹۰ میلیون ریال سبد غذایی دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/۸۵۲۰


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads