کد خبر: 178183 - تاریخ: دوشنبه، 12 نوامبر 2018 - 10:36

امام جمعه بخش خشکبیجار :

با وقف می توان معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را درمان کرد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امید زمانی با اشاره به کارکردهای متفاوت وقف تصریح کرد: به‌وسیله وقف می‌توان بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را درمان کرد.

به گزارش خوبان خبر،  صبح امروز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با امام جمعه بخش خشکبیجار به مناسبت هفته وقف دیدار کرد.

امام جمعه خشکبیجار در این دیدار با اشاره به اینکه وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند، افزود: ساخت صدها مسجد، مدرسه، کتابخانه و دانشگاه در کشورهای اسلامی، از برکات وقف است که خیر آن به واقفانش برای همیشه خواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امید زمانی با اشاره به کارکردهای متفاوت وقف تصریح کرد: به‌وسیله وقف می‌توان بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را درمان کرد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام کریمی زئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت  با بیان اینکه وقف یکی از نیت‌های حسنه در مکتب اسلام است لزوم اجرای انرا در زمان تحریم ایران بسیار مهم عنوان کرد و افزود: همه ما موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی برای غلبه بر تحریم های دشمنان اسلام هستیم. لذا با فرهنگ سازی سنت وقف بعنوان یکی از ظرفیتهای داخلی اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم. همچنانکه در طی سال‌های گذشته وقف در عرصه‌های گوناگون کارآفرینی تولید و توسعه نقش‌ موثری ایفا کرده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به اهمیت وقف خاطرنشان کرد: تلاش ما در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت همواره این است که نیات مردم را به‌سمت نیات جدید سوق دهیم.

 

به گزارش خوبان خبر، پیگیری امورات امامزادگان منطقه/آقاسید کیا تمل شیرکوه،آقاسید ابراهیم شیشه گوراب ،  کلاس های آموزشی قرآن درمنطقه واحیا حوزه علمیه خشکبیجار، اهمیت وقف وپیگیری موقوفات مسجد جامع خشکبیجار وبرگشت درآمد ناشی از آنها به امورات مسجد جامع موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت. 

 

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads