کد خبر: 17817 - تاریخ: شنبه، 2 فوریه 2013 - 22:41

روز جهانی حجاب، تجربه یک روزه حجاب برای زنان غیرمسلمان

خوبان خبر: اقدامی که در روز جهانی حجاب انجام شد تجربه مفیدی برای مردم است که یاد بگیرند نباید بر اساس پوشش افراد در مورد آنها قضاوت کنند.

در روز جهانی حجاب زنان غیرمسلمان فرصت محجبه شدن برای یک روز را تجربه کردند.

به گزارش خوبان، عصر خبر به نقل از بی بی سی، این اقدام از سوی یک زن بنگلادشی ساکن آمریکا با هدف ترویج تسامح دینی و تفاهم میان ادیان مختلف اجرا شد.

” جیس رودیس ” دانشجوی 21 ساله نروژی در این باره می گوید: هر چند در پوشیدن حجاب مهارت نداشتم اما بعدا دریافتم که کار مشکلی نیست و راه های مختلفی برای پوشیدن حجاب وجود دارد.

وی افزود: همیشه خواهان تجربه کردن حجاب بودم اما به عنوان یک زن غیر مسلمان تصور نمی کردم که حجاب انواع مختلفی دارد.

جیس در ادامه گفت: بعد از تجربه کردن حجاب به این نتیجه رسیدم که لازم نیست حتما مسلمان باشم تا حجاب داشته باشم. این مسئله ای است که به زندگی مربوط است و با اسلام نیز ارتباطی دارد. به نظر من مانعی ندارد که یک زن غیر مسلمان هم حجاب داشته باشد.

رودیس یکی از صدها زن غیرمسلمانی بود که در مراسم سالیانه روز جهانی حجاب در اول فوریه جاری از حجاب استفاده کردند.

فراخوان این مراسم از طریق شبکه های اجتماعی اعلام شد. این فراخوان توسط ” نظمت خان ” زن بنگلادشی ساکن نیویورک صورت گرفت که از زنان مسلمان و غیرمسلمان بیش از 50 کشور جهان خواست در این مراسم شرکت کنند.

برگزار کننده روز جهانی حجاب که در 11 سالگی کشورش را به سمت آمریکا ترک کرده است می گوید وقتی به آمریکا آمدم تنها دختری بودم که در مدرسه حجاب داشتم. بزرگ شدنم در محله ” برونکس ” نیویورک موجب شد معنی تبعیض در رفتار به دلیل حجاب را تجربه کنم. در دبیرستان به من ” بتمن ” و ” نینجا ” می گفتند. وقتی به دانشگاه رفتم بعد 11 سپتامبر به من ” بن لادن ” می گفتند. وضعیت وحشتناکی بود. اکنون باید به این تفرقه ها و اختلافات پایان دهیم به همین دلیل از خواهرانمان خواستیم خودشان برای یک روز حجاب را تجربه کنند.

فراخوان پوشیدن حجاب در روز جهانی حجاب در شبکه های اجتماعی به 22 زبان دنیا ترجمه شد و با استقبال گسترده ای از کشورهای مختلف از جمله آلمان، استرالیا، هند، فرانسه و .. روبرو شد.

” استر دایل ” یکی دیگر از زنان غیرمسلمانی که در این مراسم شرکت کرده است، اظهار داشت: حجاب تنها یک پوشش نیست. به کرامت و حیا مرتبط است. اقدامی که در روز جهانی حجاب انجام شد تجربه مفیدی برای مردم است که یاد بگیرند نباید بر اساس پوشش افراد در مورد آنها قضاوت کنند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads