کد خبر: 178167 - تاریخ: دوشنبه، 12 نوامبر 2018 - 08:37

به وقت سلامت؛

مصرف ماهی و روغن ماهی خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

آزمایشات بالینی نشان می دهد مصرف ماهی بیشتر یا مکمل روغن ماهی می تواند موجب کاهش خطر حمله قلبی شود.

به گزارش خوبان، نتایج دو مطالعه نشان می دهد فواید اسیدهای چرب امگا۳ برای قلب هم در افراد سالم و هم در افراد دارای مشکلات افزایش دهنده ریسک حمله قلبی، سکته، یا بیماری قلبی وجود دارد.

محققان در آزمایش VITAL (ویتامین D و امگا۳) دریافتند افراد سالمی که مکمل روغن ماهی مصرف می کردند کمتر دچار حمله قلبی شدند.

همچنین یافته ها نشان داد شکل تصفیه شده اسیدچرب امگا۳ موجب کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، حمله قلبی یا سکته در افراد دچار تصلب شریان یا سایر فاکتورهای پرخطر قلبی شد.

دکتر «جوآن منسون»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان و بریگام بوستون، در این باره می گوید: «نتایج دو مطالعه به خوبی اثبات می کند که اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی های نظیر سالمون، ساردینز یا تون می تواند تاثیر سودمندی بر روی سلامت قلب داشته باشد.»

وی در ادامه تاکید می کند: «ما توصیه نمی کنیم که همه مردم جهان شروع به مصرف مکمل های روغن ماهی کنند. بلکه بهترین راه دریافت اسیدچرب امگا۳ مصرف ماهی بیشتر است. اما اگر افرادی ماهی نمی خورند طبیعتاً باید از فواید مکمل های روغن ماهی بهره گیرند. البته بهتر است قبل از آن با پزشک شان مشورت نمایند.»

محققان در آزمایشات خود دریافتند مصرف مکمل روغن ماهی ریسک حمله قلبی را در طول ۵ سال مطالعه تا ۲۸ درصد کاهش داد، اما تاثیری بر ریسک سکته یا ابتلا به سرطان در افراد نداشت.

همچنین مصرف ماهی ریسک بروز مشکلات حاد قلبی-عروقی را تا ۱۹ درصد و ریسک حمله قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش داد.

انتهای پیام/۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads