کد خبر: 178069 - تاریخ: شنبه، 10 نوامبر 2018 - 09:11

حسنی: مشکل دانشگاه آزاد انتخاب مدیران ضعیف است

اصرار جمعی از نمایندگان استان گیلان به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد

نمایندگان استان گیلان نسبت به عملکرد دانشگاه آزاد اعتراض دارند و مُصرّ به تحقیق و تفحص از این دانشگاه هستند.

به گزارش خوبان خبر، چندی است که طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد کلید خورده است. اگرچه این طرح در زمان ریاست فرهاد رهبر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واصل شده بود، ولی پس از تغییر رییس دانشگاه آزاد نمایندگان متقاضی صرفا با مهلت دادن به رئیس جدید، زمان رسیدگی به آن را به تأخیر انداختند و اصل طرح از موضوعیت خارج نشد.

اگرچه محورهای متعددی در این طرح برشمرده شده است اما نکته جالب توجه در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، امضای قریب به اتفاق نمایندگان مجمع استان گیلان پای این طرح است.

 دلخوش: اعتراض‌ها سیاسی نیست

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خانه‌ملت در توضیح این امر می‌گوید: تحقیق و تفحص به دلیل کلیت عملکرد دانشگاه آزاد و مشکلات و مسائل مترتب برآن است؛ اگرچه یک بخشی از آن هم به اعتراض نمایندگان استان گیلان به مدیریت دانشگاه آزاد در این استان برمی‌گردد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود:  تمامی نمایندگان استان گیلان از اصلاح‌طلب و اصولگرا نسبت به شیوه مدیریت دانشگاه آزاد استان اعتراض دارند.

وی شیوه برخورد با اساتید، با دانشجویان، نحوه مدیریت، نحوه تعامل با نمایندگان، نحوه تعامل با دیگر دستگاه‎ها را از جمله این نقاط ضعف برشمرد و تاکید کرد: این اعتراض‌ها سیاسی نیست؛ صرفا مدیریتی است.

 حسنی: مشکل دانشگاه آزاد انتخاب مدیران ضعیف است

محمدصادق حسنی جوریابی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  نیز در این باره گفت: حدود۹ ماه پیش ۱۲ نماینده مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس نامه‌ای امضا کردیم مبنی بر اینکه واحد دانشگاه آزاد در این منطقه را تعیین تکلیف کنند ولی کاری نکردند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس دانشگاه آزاد استان گیلان از زمانی که مسئولیت را عهده‌دار شده، همه چیز را قلع و قمع کرده و خشک و یک طرفه تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان معتقدند سطح این فرد پایین است و در حد ریاست دانشگاه نیست، توضیح داد: مدیریت ضعیف باعث شده واحدهایی که پول و دانشجو داشتند، به روزگار ناخوشی بیفتند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد که باعث بلاتکلیفی تعداد زیادی از دانشجویان جدیدالورود رشته پزشکی شده است، گفت: چنین اتفاقاتی ناشی از عدم انتخاب مدیران شایسته و لایق است؛ رییسی که دانشجویی را که نه پذیرفته شده و نه در لیست ذخیره قرار دارد، ثبت‌نام می‌کند یعنی قانون را نمی‌فهمد.

حسنی جوریابی معتقد است اشکال بزرگ دانشگاه آزاد از همین عدم انتخاب مدیر خوب و شایسته ناشی شده است.

مهلتی یک ماهه به دانشگاه آزاد

به گزارش خانه ملت؛ پس از ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بررسی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با حضور رییس دانشگاه آزاد و معاونان وی بررسی شد؛ نهایتا طراحان یک ماه فرصت دادند مفادی که در طرح تحقیق و تفحص آمده را برطرف کند و آنها پس از این مدت درباره انجام شدن یا نشدن طرح مذکور اعلام نظر خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads