کد خبر: 177884 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 نوامبر 2018 - 17:48

 در جلسه بررسی پروژه شهری خمام مطرح شد:

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گیلان : ۳۰۰ میلیونی برای تکمیل طرح‌های مطالعاتی خمام نیازاست / رئیس شورای شهر خمام : تقاطع غیر هم‌سطح تا میدان ولی‌عصر خانواده‌های زیادی را داغ‌دار کرده است

مدیرکل آب و فاضلاب شهری گیلان گفت:برای تکمیل طرح‌های مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی خمام که شامل چهار طرح است نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی هستیم.

به گزارش خوبان خبر؛ سید محسن حسینی ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه شهری خمام در سالن اجتماعات این شهر با اشاره به تکمیل پروژه‌های آب این بخش اظهار کرد: برای تکمیل طرح‌های مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی خمام که شامل چهار طرح است نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی هستیم.

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گیلان با اشاره به تغییر سازوکارهای سیستم تصفیه آب خمام گفت: با سیستم تعبیه‌شده جدید در شبکه فاضلاب آب در خمام، آب باکیفیتی را به شهروندان خمامی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به فاز نخست بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب آب گیلان افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته نمایندگان مجلس با سازمان برنامه‌وبودجه و بانک مرکزی مشکلات ارزی این پروژه حل‌شده و انتظار می‌رود در سال ۹۸ به لوله‌های آب شرب تزریق شود.

سال‌هاست به خاطر اجرای کنارگذر شهر خمام توسعه در این شهر با ضعف همراه است 

محمدرضا نازک‌کار نیز با بیان اینکه برای ساخت پل عابر نیت باید ایمنی مردم باشد اظهار کرد: در ساخت پل عابر پیاده اولویت باید ایمنی مردم باشد نه تبلیغات، درگذشته پل‌های عابر توسط اداره راه انجام می‌شد ولی چند سالی است که این کار به بخش خصوصی واگذارشده است.

مدیرکل راه داری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با خلاف دانستن ساخت‌وساز در محدوده ضلع خارجی جاده‌ها گفت: ماده ۱۷ ایمنی راه کشور ساخت‌وساز در ۱۲۲ متری ضلع خارجی جاده را خلاف اعلام کرده و همه موظف به اجرا آن هستند و نباید به دلایلی این قانون را حذف کنیم.

وی با تأکید بر اجرای مصوبات شورای ترافیک افزود: بحث سرعت کاه در معابر شریانی باید در شورای ترافیک مصوب و بعد اجرا شود که با این کار این مشکل حل خواهد شد.

نازک‌کار لازمه حل مشکل کنارگذر رشت به خمام را اتمام آزادراه رشت به قزوین دانست و تصریح کرد: اگر وضع مالی دولت خوب و سرمایه‌گذار جذب می‌شد قطعاً ادامه آزادراه رشت به قزوین تمام می‌شد که با اتمام این کار و پیگیری نمایندگان مجلس مشکل کنارگذر رشت به خمام هم حل خواهد شد.

مدیرکل راه داری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به ضعف توسعه شهری در خمام بیان کرد: سال‌هاست به خاطر اجرای کنارگذر شهر خمام توسعه در این شهر با ضعف همراه است که امیدواریم این مشکل به‌زودی حل شود.

  تقاطع غیر هم‌سطح تا میدان ولی‌عصر خانواده‌های زیادی را داغ‌دار کرده است

مهدی عاشوری نیز با خطرناک دانستن جاده از تقاطع غیر هم‌سطح تا میدان ولی‌عصر اظهار کرد: این‌ مسیر یکی از پرتردد و خطرناک‌ترین جاده است که تاکنون خانواده‌های زیادی را داغ‌دار کرده است که امیدوارم این مشکل رفع شود‌.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خمام یکی از علل مشکل در ضلع خروجی کمربندی را نقص قوانین ملی دانست و افزود: بعضی از قوانین است که دست ما را بسته و حتماً باید مسئولین و نمایندگان ورود کنند تا این مشکل رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه شهر خمام در بحث مسکن مهر جز شهرهای برتر کشور بوده است خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری جمعیت ما ۲۳ هزار نفر بوده است ولی به علت بخش بودن با کمبود منابع مواجهیم.

گفتنی است، مشکل جاده در تقاطع غیر هم‌سطح تا میدان ولی‌عصر، پل عابر پیاده، مشکل در ضلع خروجی کمربندی، کمبود منابع ازجمله مشکلاتی بودند که مسئولان محلی به آن اذعان کردند.

 

انتهای پیام/۸۸۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads