کد خبر: 17773 - تاریخ: شنبه، 2 فوریه 2013 - 12:53

قاهر ۳۱۳ در ردیف جنگنده‌های پیشرفته جهان است

خوبان خبر: رئیس‌جمهور گفت: جنگنده قاهر ۳۱۳ در ردیف پیشرفته‌ترین هواپیماهای روز دنیا قرار دارد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از جنگنده جدید ایرانی با نام قاهر 313 که صبح امروز در پایگاه یکم شکاری مهرآباد برگزار شد، با اشاره به اینکه ملت ایران هر روز دستاورد جدیدی را به جامعه بشری تقدیم می‌کند، گفت: هواپیمایی که شما هم‌اکنون شاهد آن هستید یک هواپیمای شکاری بمب‌افکن است که اصل طراحی و ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است و دارای ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این هواپیما در ردیف پیشرفته‌ترین هواپیماهای روز دنیا قرار دارد و هم اکنون که با خلبان آزمایشی این هواپیما صحبت کردیم از عملکرد پروازی این هواپیما به عنوان یک متخصص اظهار رضایت کرده و آن را عالی عنوان کرد.

احمدی‌نژاد گفت: این هواپیما دست کم چندهزار ساعت پرواز کرده است و خلبان آزمایشی این هواپیما که با تمام ابعاد آن آشناست به عنوان یک متخصص از عملکرد آن بسیار راضی است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته ان‌شاالله متخصصان و فرماندهان عزیز ما و متخصصان نیروی هوایی گزارش کاملی از ویژگی‌های آن خواهند داد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خودباوری و اعتماد به نفس به ملت ایران بازگشته است، ادامه داد: ملت ایران ملتی است که یک تاریخ و فرهنگ و تمدن دارد و صدها سال چنان در طول تاریخ درخشیده است که هیچ کس دیگر نمی‌تواند همانند آن بدرخشد.

احمدی‌نژاد گفت: متخصصین ما امروز از بسیاری از مرزها عبور کرده‌اند و هیچ پدیده‌ای و دستگاهی و هیچ پیشرفتی خارج از دسترس متخصصین و دانشمندان ما نیست.

رئیس جمهور در ادامه گفت: این مسئله نشاندهنده عمق ایمان و تخصص دانشمندان ایرانی است و پایبندی آنها را به استقلال و ارزشهای الهی و همچنین ایمان و عزت ملت ایران را نشان می‌دهد.

رئس‌جمهور تصریح کرد: من مطمئنم ذره ذره این هواپیما با ایمان و عشق طراحی شده است و ان‌شاالله با همین ویژگی‌ها پرواز خواهد کرد. من اطمینان دارم که قدرت نظامی ملت ایران برای حمله و تسلط بر هیچ کشوری نیست بلکه یک امر بازدارنده است.

احمدی نژاد گفت: توان نظامی ملت ایران تجلی ایمان و بلوغ ملت ایران است که می‌تواند با کمترین هزینه از خود دفاع کند.

رئیس‌جمهور در پایان ادامه داد: من رونمایی از این جنگنده را به ملت ایران، به نیروی هوایی سرافراز و افتخار‌آفرین و متخصصانی که در این طرح مشارکت داشتند، تبریک می‌گویم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads