کد خبر: 177456 - تاریخ: دوشنبه، 29 اکتبر 2018 - 23:45

همزمان با شب اربعین سالار شهیدان صورت گرفت؛

بازسازی واقعه ورود اسرای کربلا به سرزمین شام در دهستان چوکام

همزمان با شب اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) واقعه ورود اسرای کربلا و ورود خاندان اهل بیت(ع) به سرزمین شام امشب در مسجد جامع چوکام بازسازی و با حضور مردم و مسوولان اجرا شد.

به گزارش خوبان خبر؛ همزمان با شب اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) واقعه ورود اسرای کربلا و ورود خاندان اهل بیت(ع) به سرزمین شام امشب در مسجد جامع چوکام بازسازی و با حضور مردم و مسوولان اجرا شد.

مسئول ستاد برگزاری این آیین به خبرنگار خوبان خبر گفت؛در این برنامه برخی رفتارهای لشکر ابن زیاد و یزد لعنت الله علیه با اسرای کربلا از جمله غل و زنجیر اسرا، تازیانه زدن اهل بیت رسول خدا، خطبه خوانی امام سجاد(ع) و شهادت حضرت رقیه(س) بصورت نمادین اجرا و بازسازی شد.

وحیدبرزگر افزود: در این حرکت نمادین برنامه های مختلفی از جمله شبیه خوانی، مداحی و رجزخوانی یزید لعنت الله علیه در کاخ استکبار برای عموم مردم به تصویر کشیده شد.

گفت: حرکت جوانان این دهستان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با هزینه‌ای کم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و مذهبی مردم را با فلسفه قیام عاشورا آشنا کرد کاری که تاکنون بسیاری از مراکز فرهنگی انجام نداده‌اند و جای آن در جامعه خالی است.

به گفته مسئول ستاد برگزاری، این برنامه با همت گروه هنری شهید حبیب روحی در مسجد جامع چوکام بازسازی شد.

 

 

انتهای پیام/۵۸۸۸۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads