کد خبر: 177330 - تاریخ: شنبه، 27 اکتبر 2018 - 14:28

استاندار گیلان؛

گیلان ذینفع مهم در تفاهم‌نامه اوراسیا/ پیگیر اجرا هستیم

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان یکی از مهم‌ترین ذینفعان تفاهم‌نامه اتحادیه اوراسیا است، گفت: پیگیر اجرای این تفاهم‌نامه و بهره برداری از ظرفیت‌های آن برای توسعه گیلان هستیم.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری صبح شنبه در چهل و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به عضویت ایران در تفاهم‌نامه اتحادیه اوراسیا، اجرای آن را برای استان گیلان مهم اعلام کرد.

سالاری با بیان اینکه استان گیلان یکی از مهم‌ترین ذینفعان این تفاهم‌نامه است بنابراین باید از ظرفیت‌های آن برای توسعه خود بهره مند شود، افزود: با توجه به اهمیت این تفاهم‌نامه برای این استان باید پیگیر اجرای مفاد آن باشیم.

وی گفت: باید نیازمندی‌های استان گیلان در حوزه همکاری با اتحادیه اوراسیا شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم انجام شود.

استاندار گیلان در ادامه بیان کرد: اتاق بازرگانی به نمایندگی از بخش خصوصی و صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از مجموعه دولت باید در حوزه کدگذاری و گمرک زمینه همکاری با این اتحادیه‌ را فراهم کنند و استانداری گیلان نیز در سطوح ملی پیگیری لازم را برای اجرای آن انجام می دهد.

وی با اشاره بر ضرورت دسترسی دو بندر انزلی و کاسپین به خط ریلی، افزود: بنادر انزلی و کاسپین دو بندر مهم در استان هستند که باید زمینه اتصال آنها به خط ریلی فراهم شده تا از مزایای اقتصادی آن بهره برداری شود.

سالاری با بیان اینکه این دو بندر در حوزه انتقال و جابجایی کالا نقش مهمی دارند که وجود این فاصله هزینه‌های حمل و نقل را افزایش می دهد، گفت: البته در این مدت پیگیری‌هایی صورت گرفته و توافق‌های کلی نیز انجام‌شده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مالیاتی صادرکنندگان، ادامه داد: باتوجه به اینکه اظهارنامه مالیاتی برای صادرکنندگان از نظارت کامل برخوردار است لذا ارائه صورتحساب برای کالاهای صادراتی لزومی ندارد.

 

انتها ییام/۸۵۲۰


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads