کد خبر: 177115 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 اکتبر 2018 - 21:45

رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد:

دادستان‌های استان پیگیر عوامل خسارت‌های وارده به حقوق عامه در سیل اخیر باشند

سیاوش پور خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان قضایی به مقوله حفظ حقوق عامه و بیت المال شد و گفت: پیگیری عوامل خسارت‌های وارده به حقوق عامه در سیل اخیر از وظایف دستگاه قضایی است و دادستان‌ها موظفند نسبت به آن اهتمام جدی کنند.

به گزارش خوبان خبر نقل از میزان، احمد سیاوش پور در گردهمایی فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های واحد‌های قضایی استان گیلان، هدف از برگزاری این نشست را جمع بندی عملکرد سه ماهه دستگاه قضایی این استان در فصل گذشته و دستیابی به ارزیابی واقع بینانه جهت نیل به کارآمدی و ارتقاء امور قضایی عنوان کرد.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی و بی دریغ روسا دادگستری‌ها و دادستان‌ها در رفع مسائل و مشکلات قضایی مردم تصریح کرد: بهترین و دلچسب‌ترین عبادت، خدمت به بندگان خدا است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه سلامت قوه قضائیه در هر کشوری پیشرفت مردم را به دنبال خواهد داشت گفت: قضات باید الگوی خوبی ها، پاکی ها، تواضع و انسان دوستی باشند.

وی با اشاره به اینکه قضاوت جایگاه انبیاء و امامان معصوم است اظهارداشت: قاضی باید نمادی از عدالت و بزرگ منشی باشد و همواره خدا را ناظر و حاضر بر امور خود بداند.

این مقام ارشد قضایی با نهی از هرگونه افراط و تفریط در پیشبرد امور خاطر نشان کرد: اعتدال و میانه روی در هر کاری انسان را به سرحد توفیقات نائل می‌نماید.

وی در ادامه خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان قضایی به مقوله حفظ حقوق عامه و بیت المال شد و افزود: پیگیری عوامل خسارت‌های وارده به حقوق عامه در سیل اخیر از وظایف دستگاه قضایی است و دادستان‌ها موظفند نسبت به آن اهتمام جدی کنند.

سیاوش پور با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت رودخانه‌های استان گیلان تاکید کرد: در حال حاضر برخی از رودخانه‌ها نیازمند لایروبی و برداشت شن و ماسه است در حالیکه برخی دیگر ظرفیت استخراج کمترین مصالح را نیز ندارد.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی اقتصاد کشور و نوسانات بازار ارز، از مسئولان دستگاه قضایی خواست تا با مردم همدلی داشته و تدابیر لازم را در جهت رفع مشکلات و معضلات اتخاذ نمایند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان سخنان خود ضمن بیان عملکرد مثبت و موثر برخی از حوزه‌های قضایی، از تلاش همه قضات و کارکنان دستکاه قضایی استان در جلب رضایت هرچه بیشتر مردم شریف گیلان قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads