کد خبر: 177076 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 اکتبر 2018 - 08:14

۹۲ میلیارد تومان برای ساخت مسکن روستایی در گیلان اختصاص یافت

مدیرکل کمیته امداد گیلان‌ گفت: ۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و نوسازی مسکن روستایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خوبان خبر، علیرضا محمدی  اظهار داشت:‌ کمیته امداد گیلان در راستای انجام و عمل به وظایف سازمانی خود امسال مبلغ ۹۲ میلیارد تومان اعتبار را برای نوسازی و ساخت مسکن روستایی در نقاط مختلف استان اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان تصریح کرد:‌ این نهاد حمایتی قصد دارد امسال مبلغ ۹۲ میلیارد تومان اعتبار را در راستای ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی و تعمیر و نوسازی نزدیک به ۴ هزار مسکن روستایی مددجویان تحت پوشش خود در سراسر استان گیلان هزینه کند.

محمدی عنوان کرد:‌ تفاهمنامه همکاری مشترکی بین کمیته امداد استان و سپاه قدس گیلان به امضاء رسیده است که طبق مفاد مندرج در آن سپاه قدس گیلان با توجه به تجارب بسیار زیادی که در زمینه ساخت مسکن دارد جهت احداث هزار و ۲۷ واحد مسکن روستایی مشارکت می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ عملیات ساخت نزدیک به ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی توسط کمیته امداد گیلان شروع شده است و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی استان کار احداث تمامی دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ابراز داشت:‌ برای ساخت این تعداد مسکن روستایی از قبل برنامه‌ریزی‌های دقیقی در مورد مصالح مورد نیاز و اعتبار لازم برای هر کدام از واحدها انجام شده بود اما به علت برخی مشکلات و افزایش شدید قیمت‌ها کمیته امداد گیلان این زمینه کمی دچار مشکل شد.

محمدی خاطرنشان کرد:‌ کمیته امداد استان گیلان برای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش خود هیچ الزامی برای پرداخت نقدی و یکجا سهم ساخت مسکن توسط مددجویان ندارد بنابراین هر کدام از آنان می‌توانند بسته به شرایط خود نسبت به پرداخت وجود مورد نظر به صورت اقساط اقدام کنند.

وی مشارکت خیران را نیز در این زمینه مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ خیران و نیکوکاران گیلانی همواره در همه زمینه‌ها یار و یاور و پشتیبان کمیته امداد گیلان بوده‌اند و امیدواریم در حوزه پرداخت کمک هزینه ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش نیز مانند گذشته مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود:‌ سازمان برنامه و بودجه امسال ۶۰ میلیارد تومان را به کمیته امداد گیلان برای ساخت مسکن نیازمندان و مددجویان اختصاص داده است که این نهاد حمایتی قصد دارد با کمک خیران نیکوکار استان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی را در این راستا عملیاتی کند.

محمدی اظهار داشت:‌ کمیته امداد در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت پوشش خود نیز طرح‌های بسیار گسترده‌ای دارد که با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه،‌ ارائه انواع مشاروره‌ها و آموزش‌های شغلی برنامه‌های مدنظر خود را در این زمینه دنبال می‌کند.

وی افزود:‌ تسهیلات اشتغالزایی عموماً در حوزه‌هایی نظیر صنایع دستی و دامداری به متقاضیان پرداخت می‌شود علاوه بر این برای ارائه مشاروره‌های شغلی و ارائه آموزش و انواع مهارت‌های لازم به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads