کد خبر: 177033 - تاریخ: دوشنبه، 22 اکتبر 2018 - 09:12

رئیس سازمان چای کشور: خرید برگ سبز چای تا پایان مهرماه ادامه دارد

رئیس سازمان چای کشور گفت:‌ کارخانجات چایسازی شمال تا پایان مهر برگ سبز برداشت شده چایکاران را خریداری می‌کنند.

به گزارش خوبان خبر ؛ حبیب جهانساز  اظهار داشت:‌ در حال حاضر از میان کارخانجات چایسازی واقع در استان‌های گیلان و مازندران ۸۹ واحد جهت خرید برگ سبز چای برداشت شده چایکاران شمالی باز هستند و تا پایان مهر نیز عملیات خرید را ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تاکنون ۷۶ درصد از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است عنوان کرد:‌ با احتساب مبالغ پرداخت شده تاکنون بالغ بر ۱۶۷ میلیارد تومان از مطالبات متشکل از قدرالسهم پرداختی دولت و کارخانجات چایسازی به حساب آنان واریز شده است.

جهانساز به روند خریداری برگ سبز چای کشاورزان شمالی اشاره کرد و بیان داشت: میزان برگ سبز چای خریداری شده تا تاریخ ۲۸ مهر ۹۷ روند بسیار خوبی داشته است و تاکنون حدود ۱۱۲ هزار و ۲۹۶ تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

وی نوع برگ سبز تحویل داده شده کشاورزان به کارخانجات چایسازی را نیز برشمرد و در مورد آن عنوان کرد:‌ تا تاریخ ۲۸ مهر ۹۷ حدود ‌۳۹ هزار و ۹۴۱ تن برگ سبز درجه یک و ۷۲ هزار و ۳۵۵ تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان به واحدهای فرآوری تحویل داده شده است.

جهانساز با بیان این مطلب که ۳۶ درصد از چای برداشت شده درجه یک و ۶۴ درصد آن نیز درجه دو است ابراز داشت:‌ کشاورزان گیلان و مازندران تا تاریخ ۲۸ مهر ۹۷ مجموعاً ۱۱۲ هزار و ۲۹۶ تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دهند.

وی میزان افزایش برداشت برگ سبز چای نسبت به سال‌ گذشته را تا تاریخ ۲۸ مهر ۶ درصد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای برداشت شده توسط کشاورزان گیلان و مازندران از سطح باغات چای شمال تا این لحظه ۲۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور از فعال بودن ۸۹ کارخانه چایسازی و فرآوری در شمال خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ میزان استحصال و تولید فرآورده چای خشک در سطح کارخانجات چایسازی و فرآوری برگ سبز چای شمال تا تاریخ ۲۸ مهر به ۲۵ هزار و ۲۶۷ تن رسیده است.

جهانساز مجموع پرداختی مطالبات کشاورزان چایکار توسط سازمان چای کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ تا این لحظه در مجموع ۱۶۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی اعم از قدرالسهم کارخانجات و قدرالسهم دولت پرداخت و به حساب بانکی آن‌ها واریز شده است.

وی میزان پرداختی کارخانجات را ۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ میزان قدرالسهم قابل پرداخت کارخانجات چایسازی ۹۳ میلیارد تومان برآورد شده است که تا این لحظه با توجه به پرداختی‌های انجام شده،‌ حدود ۸۴ درصد آن به کشاورزان چایکار شمالی پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور قدرالسهم پرداختی توسط دولت را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ سهم پرداختی دولت و سازمان چای به کشاورزان به ۸۸ میلیارد تومان رسیده است که با این وصف در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از قدرالسهم دولت به حساب چایکاران واریز شده است.‌

انتهای پیام‌/‌م

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads