کد خبر: 177030 - تاریخ: دوشنبه، 22 اکتبر 2018 - 09:06

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:

صادرات ۲۰۷ میلیون دلاری گیلان در شش‌ماهه نخست امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی صادرات گیلان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۰۷ میلیون دلار با وزن ۴۲۳ هزار تن کالا به کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه صادرشده است.

به گزارش خوبان خبر، فرهاد دلق‌پوش با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی صادرات گیلان در شش‌ماهه نخست امسال اظهار کرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۰۷ میلیون دلار با وزن ۴۲۳ هزار تن کالا به کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص میزان صادرات کالا از گمرک استعلام می‌شود افزود: امکان استعلام کالای وارداتی نیز از گمرکات جهت پیشگیری از احتکار میسر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: میزان کالاهای وارداتی نیز در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۴۲۲ میلیون دلار با وزن ۶۶۰ هزار تن بوده است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه کشور ما از منابع و سرمایه‌های بسیاری برخوردار است بیان کرد: گیلان دروازه‌ای است برای اتصال به اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر که حداقل بازار ۴۰۰ میلیون نفری رادارند و آن‌ها تشنه امکانات و منابع و تولیدات و انواع محصولاتی که ما در کشور داریم هستند.

وی با بیان اینکه گیلان در عرصه کشاورزی قابلیت‌های کم‌نظیری دارد تصریح کرد: گیلان می‌تواند به قطب صنایع غذایی تبدیل شود اما باید ارزیابی و بازنگری کنیم که چرا با این ظرفیت‌های که داریم به حد خودکفایی، کمال و حد انتظار نرسیده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اساس رفع مشکلات تعامل مناسب بین صنعتگران و بازرگانان است افزود: ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به شکل حساب‌شده، منسجم و برنامه‌ریزی‌شده قطعاً برای توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای جهانی یک نیاز واقعی در مسیر پویایی تولید است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه باید به توسعه صادرات کمک شود خاطرنشان کرد: افزایش صادرات و تعامل در عرصه تبادل تجاری می‌تواند درآمد ارزی داشته باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads