کد خبر: 176992 - تاریخ: یکشنبه، 21 اکتبر 2018 - 16:01

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

برپایی نمایشگاه کتاب گیلان/ بیش از ۵۹ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: بیش از ۵۹ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که با توجه به جمعیت استان باید به ۴۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش خوبان خبر؛ پریسا کرمی امروز (یک‌شنبه، ۲۹ مهر) در نشست هم‌اندیشی هفته کتاب با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی محلی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برای اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ها شده‌اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر جایگاه نظام آموزشی در گسترش کتابخوانی دانش‌آموزان اظهارکرد: فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود و پرورش کودک کتابخوان بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی را کم‌رنگ می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری هفته کتاب از ۱۹ تا ۳۰ آبان تصریح کرد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «حال خوش خواندن» در استان با اجرای برنامههای فرهنگی- نمایشگاهی، عمرانی، اجتماعی و آموزشی برگزار خواهد شد.

کرمی تاکید کرد: تعامل، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های محتوایی با سازمان‌ها و نهادهای مردمی و فرهنگی استان مورد تاکید تا برنامه‌های با کیفیت اجرا شود.

وی از برگزاری جشنواره دوچرخه‌سواری با عنوان «رکاب شاد تا کتاب» خبر داد و گفت: این جشنواره، جمعه(۱۸ آبان) با حضور کودکان ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به رونمایی از دو کتاب تالیفی نونهالان استان تصریح کرد: باید بستر نشاط و شعف را در جامعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا جشنواره یک‌روزه کتاب به‌منظور معرفی فعالیت‌های حوزه کتابخوانی توسط فعالان و خانواده‌های کتاب‌خوان به علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

کرمی ادامه داد: نمایشگاه کتاب گیلان شنبه(۲۶ آبان) در رشت دایر می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، پنج‌شنبه(۲۴ آبان) تصریح کرد: بیش از 59 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که با توجه به جمعیت استان باید به ۴۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

 وی ادامه داد: 144 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان در حال فعالیت است که باید از این فضا بهره کافی برده شود.

کرمی از افتتاح کتابخانه شمس هروی در واجارگاه خبر داد و اذعان کرد: یک میلیون و هفت هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ایی بوده که مقدمه‌ایی برای تمامی فعالیت‌های طول سال باشد.

پایان پیام/۸۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads