کد خبر: 176848 - تاریخ: جمعه، 19 اکتبر 2018 - 11:00

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

عمده خسارات سیل اخیر گیلان به علت عدم ساماندهی رودخانه‌ها اتفاق افتاد

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با تأکید بر اینکه عدم ساماندهی رودخانه‌ها خسارات سیل در گیلان را افزایش داد گفت: وزارت نیرو باید پاسخگوی این مسئله باشد.

به گزارش خوبان خبر، محمود شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بیشتر خسارت‌هایی که در جریان سیل اخیر گیلان به ویژه در مناطق غربی استان به وقوع پیوست به علت عدم ساماندهی رودخانه‌ها بود بنابراین وزیر نیرو باید جوابگوی علت این مسئله باشد.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس عنوان کرد:‌ در جریان سیل نخست گیلان بیشترین خسارات به تالش و ماسال وارد آمد و با جاری شدن سیلاب دوم نیز علاوه بر مناطق یاد شده شهرستان رضوانشهر نیز در حوزه تأسیسات زیربنایی متحمل مشکلات و آسیب‌های بسیار زیادی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به یکی از بزرگترین مشکلات موجود گیلان اشاره کرد و افزود:‌ عدم تجهیز ستاد بحران استان گیلان به امکانات،‌ ماشین‌آلات و تجهیزات لازم از مشکلات بزرگی است که کمبود آن‌ها در یک منطقه با وقوع پدیده‌های طبیعی نظیر سیل بیشتر احساس می‌شود.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس مشارکت بخش خصوصی در جریان کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان را متذکر شد و ابراز داشت:‌ اگر برای امدادرسانی از ظرفیت بخش خصوصی و از تجهیزات آنان استفاده نمی‌شد مطمئناً حجم خسارات وارده به مردم افزایش پیدا می‌کرد.

شکری جلسه مجمع نمایندگان گیلان با رئیس سازمان برنامه و بودجه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ در آن جلسه نحوه خدمات رسانی دستگاه‌ها به مردم سیل‌زده گیلان مورد بررسی قرار گرفت علاوه بر این اعتباراتی نیز برای شروع بازسازی در مناطق آسیب‌دیده اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه بودجه‌ای علی‌الحساب به گیلان اختصاص داده شد بیان داشت:‌ در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به صورت تنخواه برای گیلان در نظر گرفته شد تا دستگاه‌ها با رعایت اولویت نسبت به بازسازی مناطق آسیب‌دیده اقدام کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سیل اخیر گیلان را بسیار شدید و ویرانگر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ از استانداری گیلان و مجموعه مدیران ادارات کل استان انتظار داریم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده جهادی عمل کنند و از فرصت پیش‌رو نهایت استفاده را داشته باشند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس از جلسه آینده مجمع نمایندگان گیلان برای بررسی خسارات سیل خبر داد و تصریح کرد:‌ به علت بررسی علل خسارات وارده این جلسه قطعاً با حضور چند وزیر برگزار می‌شود که در این میان می‌توان به وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد.

شکری عدم ساماندهی رودخانه‌ها و مسائلی از این دست را از علل افزایش خسارات ناشی از سیل در گیلان اعلام کرد و افزود:‌ اگر ساماندهی رودخانه‌ها،‌ مقاوم سازی و دیواره‌سازی‌ها آن‌ها به موقع توسط دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شد خسارات و آسیب‌های سیلاب افزایش پیدا نمی‌کرد.

وی وزارت نیرو را مسئول آسیب‌های ایجاد شده در جریان سیل اخیر گیلان دانست و گفت:‌ امیدواریم در جلسه آینده نمایندگان گیلان با وزراء مربوطه،‌ وزیر نیرو در این‌باره توضیحات قانع‌کننده‌ای ارائه دهد و برنامه‌های دستگاه تحت امر خود را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تبیین کند.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads