کد خبر: 176793 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 اکتبر 2018 - 16:52

فرزندان پاسدار حریم ولایت تجلیل شدند:

چتری از گلبرگ سپاس برگونه‌های یادگاران شهید مدافع حرم حبیب روحی

صبح امروز کانونی‌ها با حضور در منزل شهید حبیب روحی و تجلیل از خانواده پاسدار گیلانی حریم ولایت، چتری از گلبرگ‌های سپاس را به گونه‌های سه دختر کودک این مدافع حرم تقدیم‌کردند.

به گزارش خوبان خبر؛  پاس‌داری از ارزش‌های دین مبین اسلام درقید زمان و مکان مشخصی نبوده و نیست و امروزه نیز فرزندان ایران اسلامی با تبعیت از سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و به منظور زنده‌نگاه‌داشتن ارزش‌ها و مفاهیم دین محمدی( ص) در کسوت مدافع حرم  درهمین مسیرگام‌برمی‌دارند.

دلاورمردی‌های شهیدان مدافع حرم آن‌گاه جلوه‌ای دیگر می‌یابد که به پدران، مادران، همسران و فرزندان این یادگاران ماندگار، به عنوان مشوقان و حامیان مدافعان حریم ولایت نگریسته و پس از این شهادت شهدا نیز از نقش ارزش‌مند ‌آنان در این جایگاه تجلیل شود.

به همین منظور صبح امروز، مدیر کل و کارکنان کانون پرورش فکری در راستای اهداف عالیه کانون به عنوان مجموعه‌ی متولی رشد و تعالی آینده‌سازان ایران اسلامی و به منظور اعلام همراهی همیشگی همکاران این دستگاه فرهنگی با خانواده شهدا، درمنزل پاسدار گیلانی حریم ولایت حضوریافته و ضمن گفت‌و گو با خانواده و فرزندان این  شخصیت ماندگار، دست‌های نوازش و  بسته‌های فرهنگی کانونی‌ها را به یادگاران ماندگار شهید حبیب روحی‌ تقدیم‌کردند.

اسفندیارضیائی در این دیدار که با همراهی مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و  بنیاد شهید و امور ایثار گران استان گیلان صورت‌گرفت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در منزل شهید روحی گفت: نگاهی که ما به حوزه‌ی جهاد و شهادت داریم، نگاهی والا، عمیق و بلند است و از این رو لازم است که انتقال‌دهنده‌ی این فرهنگ به نسل آینده، به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب باشیم.

مدیرکل کانون هم چنین از شهیدان به عنوان پشتوانه و چراغی منیر برای حرکت در مسیر اهداف و اولویت‌های دین مبین اسلام و انقلاب یادکرد و با خاطرنشان‌کردن این موضوع که نقش کودکان و نوجوانان حادثه کربلا کمتر از بزرگ‌ترها نبوده، اظهارداشت: در عصر حاضر نیز جایگاه کودکان، نوجوانان و خانواده‌های شهیدان جایگاهی ارزش‌مند است و قدردانی از این شخصیت‌های برجسته رسالتی است که بردوش تمامی افراد جامعه احساس‌می‌شود.

این مدیر فرهنگی درادامه سخنان خود به اهداف کانون پرورش فکری اشاره و با تاکید براین مساله که کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، به ویژه یادگاران شهدا ازرسالت‌های این مجموعه ی فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد که تلاش برای توان‌مندسازی هرچه بیشتر نقش‌آفرینان عرصه‌ی جهاد و شهادت ادامه یابد.

ارایه‌گزارشی از اجرای «طرح سپاس» در کانون گیلان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهد،ا بخش پایانی صحبت‌های اسفندیار ضیائی بود و وی ضمن نجیب توصیف‌کردنمردم بخش خمام شهرستان رشت، این دیار را خاستگاه شخصیت‌های برجسته‌ای هم‌چون شهید روحی و خانواده محترمشان دانست.

برپایه این گزارش، عبدالله پاکاری و عباس بایرامی، به ترتیب مدیران کل بنیاد شهید و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز به معرفی شخصیت، تشریح دلاورمردی و محل شهادت شهید روحی پرداخته و از تلاش‌های کانون برای تجلیل از خانواده معظم شهدا قدردانی‌کرد.

شایان ذکر است، شهید حبیب روحی چوکامی متولد سال ۱۳۶۱ بخش خمام شهرستان رشت است. وی از تکاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که در حین فعالیت مستشاری در سال ۱۳۹۴ در کشور سوریه به درجه رفیح شهادت نائل آمده است.

از این پاسدارمدافح حرم سه دختر به نام‌های طهورا، بشرا و نورا به یادگارمانده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/۲۸۷۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads