کد خبر: 176698 - تاریخ: چهارشنبه، 17 اکتبر 2018 - 12:09

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان

دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات حوزه زنان را برطرف کند

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات حوزه زنان را حل کند و تحقق این امر نیاز به همراهی مردم و سازمان‌های مردم نهاد دارد.

به گزارش خوبان، فاطمه رفیعی صبح امروز در همایش حرکت برای سلامت زنان در رشت اظهار داشت: برای توجه به مسئله سلامت زنان باید اسناد بالادستی مربوط بخ این حوزه را در عمل اجرا کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به لزوم توجه به منشور حقوق شهروندی در راستای حفظ حقوق زنان تصریح کرد: حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی نخستین حق هر شهروندی است.

وی دسترسی به دارو، آب سالم، محیط‌زیست سالم و پاکیزه و امکانات درمانی را یکی از حقوق شهروندی مردم دانست و افزود: براساس منشور حقوق شهروندی زنان باید بتوانند به راحتی به مشاوره‌های درمانی و امکانات درمانی دسترسی داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه زنان و مردان زمانی به جامعه سالم دست پیدا می‌کنند که بتوانند مسئله سلامت را در خانواده خود پیاده کنند عنوان داشت: زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد سلامت فردی و اجتماعی دارند‌.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان داشتن آرامش جسمی، معنوی، اجتماعی و روانی را یکی از شاخصه‌های سلامت دانست و خاطرنشان کرد: حق سلامت نخستین حق بانوان است‌.

رفیعی با بیان اینکه استان گیلان در حوزه دارا بودن امکانات بهداشتی و درمانی برای بانوان جزء ده استان نخست کشور است افزود: استان گیلان در زمینه اطلاع‌رسانی در راستای ترویج مبحث سلامت بانوان شرایط مناسبی ندارد.

وی توانمندسازی افراد برای حفظ سلامت خود را بخشی از حقوق اجتماعی انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید بررسی کنیم تا ببینم چه مقدار در توانمندسازی زنان برای حفظ سلامتشان موفق بوده‌ایم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان سلامت معنوی را یکی از مهم‌ترین حقوق بانوان دانست و تصریح کرد: عدم وجود سلامت معنوی باعث می‌شود تا زنان در زندگی خود آرامش نداشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه زنان جامعه فقط یک مادر نیستند بلکه در وهله نخست یک انسان هستند ابراز داشت: در جامعه امروزی فشارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراوانی بر بانوان وارد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم جذب حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای حفظ سلامت بانوان خاطرنشان کرد: حضور مردم در عرصه اطلاع‌رسانی سبب می‌شود تا کشور در این زمینه موفق باشد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه دولت تنها در حوزه امکانات خود می‌تواند به مسئله زنان رسیدگی کند افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات حوزه زنان را حل کند و تحقق این امر نیاز به همراهی مردم دارد.

رفیعی با اعلام اینکه باید زنان را در عرصه‌های مدیریت وارد کرده و از راهکارهای عملیاتی آن‌ها استفاده کرد اظهار داشت: حضور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری از خواسته‌های بانوان است.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads