کد خبر: 176664 - تاریخ: چهارشنبه، 17 اکتبر 2018 - 08:40

فرماندار آستارا :

یکهزار و یکصدزائر خارجی اربعین از مرز آستارا وارد ایران شدند

فرماندار آستارا گفت: ظرف هفته جاری یک هزار و یکصد زائر اربعین حسینی از جمهوری آذربایجان، با ۲۲ دستگاه اتوبوس از مرز آستارا به ایران وارد و عازم کربلای معلی شده اند.

به گزارش خوبان، یونس رنجکش عصر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین در فرمانداری آستارا افزود: ارائه خدمات به زائران خارجی اربعین با استفاده از ظرفیت این شهرستان انجام می شود و دستگاه های اجرایی عضو ستاد اربعین گیلان بیشتر مشارکت کنند.
وی افزود: وعده های ستاد اربعین گیلان برای تامین پزشک و دارو و کمک های نقدی و غیر نقدی جهت خدمت به زائران خارجی اربعین تحقق نیافته که امیدواریم در این راستا قدم های مهمی برداشته شود.
رنجکش بیان کرد: خدمات به زائران خارجی در مرز آستارا خدمات فرا ملی است و برای مشارکت مردم، توزیع ۱۰ هزار برگه قبض ۵۰ هزار ریالی در این شهرستان آغاز شده است.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه گفت: آمبولانس های فوریت پزشکی گیلان برای خدمت به زائران خارجی آماده است و حضور پزشک در پایانه مرزی و امام زادگان آستارا به دلیل استقرار موکب ها در آنها ضروری نیست.
علی داوودی افزود: نیروهای بهداشت و درمان برای اندازه گیری فشار و قند خون زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی آمادگی دارند و در این راستا به مشارکت جمعیت هلال احمر آستارا نیاز است.
سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه آستارا نیز گفت: سپاه این شهرستان روزانه برای توزیع غذای گرم بین دو هزار و ۵۰۰ زائر خارجی اربعین آماده است و امیدواریم برنامه های فرهنگی موکب ها برای انتقال آموزه های دینی تقویت شود.
جمشید مهدوی مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین آستارا نیز بیان کرد: با جلوگیری از ورود خودروهای سواری به خیابان منتهی به پایانه مرزی آستارا، انتقال زائران خارجی با اتوبوس به امام زادگان سرعت یافته و دو موکب با ۱۷ غرفه به صورت شبانه روزی دایر است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads