کد خبر: 176432 - تاریخ: شنبه، 13 اکتبر 2018 - 09:02

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان:

هزینه های آب رسانی در گیلان دو و نیم برابر میانگین کشور است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: هزینه های آب رسانی در گیلان دو و نیم برابر میانگین کشور است.

به گزارش خوبان خبر، محبعلی رنجور،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان ماسال گفت: به طور کلی هزینه اجرای پروژه های آب رسانی در گیلان، به نسب سایر نقاط کشور بیشتر و بهای تمام شده آن گرانتر است، زیرا در کشور به طور میانیگن برای آب رسانی به یک خانوار ۳۳ متر لوله گذاری نیاز داریم اما در استان گیلان این عدد به ۷۵ می رسد که حدود دو و نیم برابر بیشتر از متوسط کشوری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان یادآور شد: با توجه  به این که استان گیلان، استان پربارشی است و ۱۰۰۰ میلیمتر متوسط بارش ما در سال بوده که این رقم تقریبا ۴ برابر متوسط کشوراست؛ اما در حوزه آب آشامیدنی، چه در زمینه شهری و چه روستایی ما، مشکل کمبود کیفیت آب را شاهد هستیم و موضوعاتی از جمله  بالا بودن آبهای سطحی موجب می شود بعضا در جلگه ها آب باکیفیتی نداشته باشیم.

رنجور افزود: براساس سیاستهایی که در دو سال اخیر در پیش گرفته ایم و در بازدیدهایی که از شهرستان ماسال داشتیم، به دنبال آن بوده ایم تا بتوانیم منابع آبی را پایدار کنیم.
وی گفت: درسال جاری در دو نقطه اقدام به حفر چاه، جهت تامین آب شرب شهروندان داشتیم که بنا داریم ۵ چاه دیگر نیز برای تقویت آب آشامیدنی در شهرستان ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان  در ادامه گفت: اگر بتوانیم منابع آبی را در فصول بحرانی سال مدیریت کنیم، مشکل آنچنانی در بحث تامین آب آشامیدنی نخواهیم داشت، اما مشکلی که وجود دارد این است که  بخش اعظمی از شبکه های آب رسانی ما قدیمی و دچار فرسودگی هستند.

محبعلی رنجور افزود: حدود ۶۲۲ کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان ماسال ایجاد شده  که این عدد، عدد بزرگی به نسبت حجم کار است.

رنجور ادامه داد: در طول سالیان گذشته، اعتباری از ردیف ملی برای بازسازی شبکه ها شاهد نبوده ایم اما در مکاتبه ای که با مجمع نمایندگان استان داشتیم این موضوع را خواستار شدیم که اگر قرار است مدیریت مصرف داشته باشیم،  مستلزم آن است که شبکه های ما نوسازی شده و ایمن باشند.

وی گفت: اولویت اول ما در شهرستان ماسال، ایجاد منابع آبی با ظرفیت کامل است که میزان دبی آب را افزایش دهیم و امسال علاوه بر مبلغی که در کمیته برنامه ریزی شهرستان لحاظ شده مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای شهرستان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان در پایان افزود: شهرستان ماسال  در بحث شاخص بهره مندی آب آشامیدنی روستاها در سال ۸۳ حدود ۱۵ درصد بوده که در حال حاضر به ۷۶ درصد رسیده که نشان می دهد ۷ درصد نسبت به استان گیلان و  درصد ۱۰ نسبت به کشور بالاتر است اما این دلیل نمی شود که بگوییم شهرستان  در این خصوص مشکلی ندارد.

 

انتهای پیام/۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads