کد خبر: 176426 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 اکتبر 2018 - 09:50

خوبان خبر گزارش می دهد ؛

وضعیت جاده اصلی روستای گردشگری جیر سر باقر خاله چوکام را در یابیم/ زباله ها نفس طبیعت جیر سر باقر خاله چوکام را بریده است

مسیر جیرسر باقر خاله چوکام به روستای خانقاه این روزها ، شاهد چاله و چوله های بزرگی است که برای عبور از این جاده نیاز به مهارتی خاص در رانندگی دارید.

به گزارش خوبان خبر؛ از آنجایی که برخورداری از حداقل امکانات رفاهی و خدمات عمومی براساس اصول قانون اساسی حق مسلم همه اقشار کشور از جمله روستائیان است و محرومیت از امکانات عمومی همواره یکی از مهمترین موارد دافعه روستایی و بروز مهاجرت و جابجایی جمعیتی است  که  ارائه خدمات عمومی و امکانات زیربنایی در نقاط روستایی نیازمند طراحی و تدوین برنامه ای با اهداف مشخص است.
 با توجه به اینکه توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد اغلب مسیر ارتباطی منطقه خاکی و تردد در این جاده ها بسیار سخت و دشوار است و وضعیت راه های ارتباطی روستانشینان با شهر بسیار نامناسب که فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی درعقب ماندگی روستاها دارد.

مسیر جیرسر باقر خاله چوکام  این روزها ، شاهد چاله و چوله های بزرگی است که برای عبور از این جاده نیاز به مهارتی خاص در رانندگی دارید.

متاسفانه باید برای رسیدن به روستای گردشگری جیرسر باقر خاله ، مسیر چند کیلومتری پر از چاله را پیمود تا بتوان از قابلیت های گردشگری آن استفاده کافی را برد ولی این در حالی است که کام سفر را برای مسافران ناخوشایند خواهد کرد.

به سبب قابلیت گردشگری این روستا، باید مسئولین امر بیش از پیش به بازسازی و حفظ بافت ارزشی آن همت بگذارند که متاسفانه از چشم آنان این اقدامات به دور مانده است.

این در حالی است که از مسافرانی از اقصی نقاط کشور در این روستا حضور می یابند تا از نقاط گردشگری و دیدنی این روستا بازدید کندکه تردد در آن بسیار سخت و دشوار است.

از نکات قابل توجه دیگر این روستا می توان به حضور مسئولین استانی و حتی کشوری اشاره کرد که فقط مسیری برای بازدید مسئولین از نقاط گردشگری و دیدنی شده است!

اما تنها مشکل جیرسر باقر خاله چوکام به وضعیت پر از چاله و چوله چاده ها ختم نمی شود ، یکی از مشکل های این روستا دست پنجه نرم می کنند وضعیت بد زباله ها می باشد روزی قرار بود این روستاالگو برای استان شود اما متاسفانه مدت مدیدی است زباله های کنار روستای زیبای سربست چشم هر رهگذر و گردشگر و مسافری را آزار می دهد .

زمانی که یک گردشگر در ورودی روستای زیبای سربست با حجم زیادی از زباله‌های انباشت شده مواجه می‌شود تصویر زننده‌ای در ذهن وی ترسیم می‌شود که به‌راحتی نمی‌توان آن را تغییر داد.

با وجود اینکه این زباله ها در منظر دید همه مسافران و مسئولان قرار دارد، چرا کسی به فکر مردم روستای جیرسر باقر خاله  چوکام نیست، تا اسم جیرسر باقر خاله چوکام می اید همه بدنبال مرکز اکوتوریسم هستند اما،مناظری این چنین زشت و ناپسند شاهد هستیم. 

امیدواریم برای حل این مشکلات چاره ای اندیشیده شود؛ مسئولان به سادگی از کنار این مشکل نگذرند تا هم ساکنان روستا دغدغه‌ی دفع زباله و جاده ای پر از چاله چوله نداشته باشند.

انتهای پیام/۸۵۲۶۳۶۶

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads