کد خبر: 176312 - تاریخ: چهارشنبه، 10 اکتبر 2018 - 17:33

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

گیلان ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنایع غذایی را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه استان گیلان می‌تواند به قطب صنایع غذایی کشور تبدیل شود گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی و صنایع وابسته منطقه‌ آزاد بندرانزلی اظهار داشت: مردم در برابر مشکلات اقتصادی فولاد آب دیده هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه مشکلات فعلی کشور می‌تواند سبب ایجاد فرصت برای کشور شود عنوان داشت: برگزاری این نمایشگاه توانایی‌های کشور را انعکاس می‌دهد.

دلق‌پوش با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف سبب می‌شود تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای رونق اقتصادی و تبادل تکنولوژی به معرض بازدید گذاشته شود گفت: این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای تبادل تکنولوژی با سایر کشور‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان دروازه‌ای برای اتصال کشور به اروپا و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر است که حداقل بازار ۴۰۰ میلیون نفری را دارند افزود: این کشورها تشنه بهره‌مندی از امکانات و تولیدات کشور ما هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام اینکه ۴۶۳ واحد تولیدی در حوزه صنایع غذایی در گیلان فعالیت می‌کنند عنوان داشت: کشور ما ظرفیت‌های خوبی در حوزه تولید مواد غذایی دارد.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه استان گیلان می‌تواند به قطب صنایع غذایی تبدیل شود اظهار داشت: با وجود این ظرفیت اما گیلان نتوانسته به حد خود کفایی برسد و از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم تعیین استراتژی فروش در حوزه صنعت خاطرنشان کرد: انجام این امر کاری حیاتی است و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید و خاص دستاورد این کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام اینکه بخش بازاریابی و تجاری واحدهای تولیدی به صورت حرفه‌ای عمل نمی‌کنند اظهار داشت: این واحدها به روز نیستند و از نیازهای مردم داخل و خارج کشور اطلاع دقیقی ندارند.

دلق‌پوش انجام کارهای مطالعاتی را راهکاری برای عرضه مناسب کالاهای تولیدی دانست و تصریح کرد: باید بررسی شود که بازار هدف واحدهای تکلیدی چه نیازهایی دارند و ذائقه آن‌ها چگونه است.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از دچار شدن به روزمرگی در حوزه تولید و صنعت اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با تبادل اطلاعات صنعتی کالاهاب تولیدی خودمان را به بازارهای موجود در داخل و خارج کشور معرفی کنیم تا زمینه افزایش رونق اقتصادی واحدهای تولیدی ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با انتقاد از نبود برنامه مناسب برای برندسازی و تجاری سازی تولیدات واحدهای صنعتی و تولید گفت: این امر سبب حلقه فروش محصولات را ناقص می‌کند.

دلق‌پوش با تاکید بر لزوم وجود هم‌افزایی و تعامل میان صنعتگران و بازرگانان خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به طور منسجم سبب پویایی حوزه صادرات می‌شود.

رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به حضور فدراسیون صنایع غذایی کشور روسیه در نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی و صنایع وابسته منطقه‌آزاد بندرانزلی افزود: از این نمایشگاه می‌توان به عنوان یک فرصت مناسب یاد کرد.

روهام قلیچی با تشریح اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی و صنایع وابسته منطقه‌آزاد بندرانزلی خاطرنشان کرد: عرضه توانمندی‌های حوزه صنعت هدف برگزاری این نمایشگاه است.

 

انتهای پیام/۸۵۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads