کد خبر: 176220 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 اکتبر 2018 - 09:02

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان درخشکبیجار:

پرداخت هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات توسط گیلانیان در سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان اشاره به پرداخت هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات توسط گیلانیان در سال گذشته گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در حوزه جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و معیشت ۲۳ هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه هزینه شد.

به گزارش خوبان، علیرضا محمدی پیش از روز گذشته در کمیته روستا و محرومیت‌زدایی خشکبیجار با تأکید بر اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود اظهار کرد: دشمنان ایران و اسلام همواره تلاش کرده‌اند تا خدمات چهل‌ساله نظام اسلامی را کم‌رنگ جلوه دهند و امروز همگان وظیفه‌داریم تا بااطلاع رسانی دقیق و به‌موقع خدمات نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد گیلان قرارگاه خدمت بی‌منت را در استان ایجاد کرده است گفت: تشکیل کمیته روستا و محرومیت‌زدایی برای رسیدگی هر چه‌بهتر و بیشتر به مشکلات مناطق روستایی و محروم یکی از اقدامات این نهاد برای تحقق محرومیت‌زدایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه بخش بزرگ کار خدمت‌رسانی به محرومان باید به مردم واگذار شود افزود: واگذاری صندوق صدقات به مردم در چند روستا نشان داد که هر جا به مردم اعتماد کرده‌ایم نتایج مثبتی را شاهد بوده‌ایم و خدمت اثربخش اتفاق افتاده است.

محمدی با اشاره به پرداخت هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات توسط گیلانیان در سال گذشته بیان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در حوزه جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و معیشت ۲۳ هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه هزینه شد.

وی توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت را به‌عنوان یک سیاست مهم در کاهش جامعه مددجویی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش امدادگران کمیته امداد این است تا با شناسایی استعدادهای اشتغال‌زایی و ارائه آموزش‌های مهارتی و پرداخت تسهیلات اشتغال به آن‌ها، خانوارها را به استقلال مالی رسانده و از چرخه حمایتی خارج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با تأکید بر اینکه امروز با توجه به شرایط سخت اقتصادی نباید نیازمندی در پشت نوبت حمایت قرار بگیرد افزود: همه افرادی که از بیماری صعب‌العلاج رنج می‌برند و یا در شرایط سخت زندگی قرار دارند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از حمایت و خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

محمدی با اشاره به تبلیغ دشمنان علیه کمیته امداد تصریح کرد: با همه این تبلیغات، در اجرای طرح‌هایی همچون صدقات، زکات و سایر طرح‌ها با افزایش مشارکت مردمی روبرو شدیم به‌عنوان‌مثال امسال در عید سعید قربان ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش درآمد داشتیم.

به گزارش خوبان خبر، مدیرکل کمیته امداد گیلان به همراه معاونین و مدیران ستادی در دیدار با امام‌جمعه بخش خشکبیجار، با مددجویان یکی از دهستان‌های محروم این بخش دیدار و گفت‌وگو کردند و از نزدیک در جریان برخی از مشکلات آن‌ها قرار گرفتند.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads