کد خبر: 175958 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 اکتبر 2018 - 13:33

گزارش خوبان خبر از آمادگی بخش ها خمام، خشکبیجار و لشت نشا برای مقابله با خطرات احتمالی سیل:

همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید آماده باشند و با تمام توان خدمت رسانی کنند/اعضای ستاد بحران تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از وقوع خسارت به مردم به کار گیرند

با توجه به‌پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش سیل‌آسای باران در روزهای آخر هفته دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشا از آمادگی برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی سیل خبر دادند.

به گزارش خوبان خبر؛ سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان  با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت تدریجی هوای سرد و ناپایدار از روز جمعه و فعالیت آن تا روز شنبه در منطقه است.

محمد دادرس با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا از روز جمعه در گیلان افزود: با توجه به روند تدریجی کاهش دما از روز جمعه در مناطق جلگه‌ای، آسمان گیلان از جمعه تا شنبه بارانی و همراه با وزش شدید باد و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق، به‌ویژه ارتفاعات و سواحل خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود گفت: بارش باران و وزش باد از بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه در بعضی از مناطق و به‌ویژه در ارتفاعات خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود، بنابراین احتمال شکستن درختان و خسارت به تأسیسات و ابنیه وجود دارد.

همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید آماده باشند و با تمام توان به مردم خدمت رسانی کنند

 صغری معرف نیکان معاون بخشدار خمام صبح امروز در نشست ستاد بحران بخش خمام با اشاره به نقشه‌های هواشناسی درباره ورود جبهه هوای سرد و بارش زا طی روزهای جمعه و شنبه اظهار کرد: تمهیدات مقدمات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی در سطح بخش صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیش بینی بارش ۶۰ تا ۱۰۰ میلی لیتری باران درروز‌های جمعه و شنبه آینده با توجه به کاهش دمای هوا، وزش باد شدید و شدت بارش‌ها در سواحل گیلان و مناطق جلگه‌ای افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید آماده باشند و با تمام توان به مردم خدمت رسانی کنند. 

 صغری معرف نیکان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی سراسر بخش خمام از جمعه تا پایان بارش باران و بازگشت به حالت عادی در آماده باش کامل هستند، تصریح کرد : امکانات موجود در بخش برای مدیریت بحران پیش‌رو شناسایی شده و از همه‌ی ظرفیت‌های موجود در دهیاری‌ها و بخش خصوصی استفاده می‌گردد تا از نظر زمانی اقدامات مطلوب‌تری صورت پذیرد.

اعضای ستاد بحران بخشداری لشت نشا تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از وقوع خسارت به مردم به کار گیرند

غلامرضا علیجانی بخشدار لشت نشا در جلسه ستاد بحران این بخش با تاکید بر آماده باش کامل تمامی دهیاران و مسولین لشت نشا به منظور مقابله با بروز هر گونه بحران و خطرات احتمالی در راستای بارش های سیل آسای پایان هفته جاری اظهار کرد: با توجه به اخطار هواشناسی در گیلان در پایان هفته جاری توده هوای سرد و ناپایدار فعالیت خود را منطقه آغاز می کند. 

علیجانی بیان داشت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران بخش لشت نشا در صورت تشدید شرایط جوی و بروز مشکلات به علت بارش شدید باران باید جهت هماهنگی‌های لازم در  بخشداری حضور یابند.

بخشدار لشت نشا عنوان کرد: تمامی اعضای ستاد بحران بخشداری لشت نشا  باید در روزهای آینده به علت احتمال شدت یافتن بارش باران و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف در دسترس باشند و اقدامات و تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از وقوع خسارت به مردم به کار گیرند.

دهیاری ها هشدارهای لازم را در مناطق روستایی برای جلوگیری از تردد غیرضروری خودروها و افراد در مسیر رودخانه ها اعلام کنند

همچنین سارنگ حسن پور بخشدار خشکبیجار نیز در جلسه ستاد بحران بخش  ظهر امروز در سالن جلسات بخشداری برگزار شد ، اظهار داشت:  کلیه ادارات تا روز یکشنبه و پایان بارش در حالت آماده باش به سر میبرند و دهیاران نیز با حضور در روستاهای مربوطه اقدامات پیشگیرانه را از قبیل شاخه زنی درختان، برگ روبی، لای روبی انهار کوچک و اطلاع رسانی به روستاییان جهت عدم تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیرهای آبگیر را انجام خواهند داد.

سارنگ حسن پور  با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با سیل افزود: در این زمینه تمامی دستگاه‌های خدمات رسان شامل شهرداری‌ها، نیروهای امدادی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در مواجه با حوادث احتمالی وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب دهیاری ها هشدارهای لازم را در مناطق روستایی برای جلوگیری از تردد غیرضروری خودروها و افراد در مسیر رودخانه ها اعلام کنند. 

انتهای پیام/۲۲۱

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads