کد خبر: 175926 - تاریخ: چهارشنبه، 3 اکتبر 2018 - 17:31

برای نخستین بار در جهان انجام شد

کشیدن قایق ۲ تُنی توسط ورزشکار ۵۴ ساله گیلانی

«فرشید سلمان‌پور» ورزشکار اهل شهرستان انزلی برای نخستین بار در جهان توانست قایق ۲ تُنی را به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر با شنا از دریا حمل به ساحل برساند.

به گزارش خوبان، «فرشید سلمان‌پور» ورزشکار اهل شهرستان انزلی برای نخستین بار در جهان توانست قایق ۲ تُنی را به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر با شنا از دریا حمل به ساحل برساند.

فرشید سلمان‌پور در حاشیه ثبت این رکورد جهانی گفت: هدف از انجام این کار ثبت رکورد جدید در دنیا و افزایش رکورد قبلی که به نام خودم بوده، است.

وی با بیان اینکه با انجام این کار رکورد قبلی را نیز افزایش دادم، افزود: امروز موفق شدم قایق گلف ۴۰۰ دریابانی با وزنی معادل ۲ تُن را در مدت زمان یک ساعت و ۲۸ دقیقه به مسافت ۲ هزار و ۱۰۰ متر از دریا کشانده و به ساحل برسانم.

سلمان‌پور یادآورشد: در سال ۹۰ نیز موفق شدم قایقی به وزن یک تُن را به مسافت ۵ کیلومتر در مدت زمان ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه حمل کنم.

وی ادامه داد: در سال ۸۹ نیز برای نخستین بار با طی کردن مسافت ۳۰۰ کیلومتری چابکسر تا آستارا را با استفاده از تخته بادبانی (وینسرف) در مدت ۶ روز رکوردی در این زمینه به نام خود در جهان ثبت کنم.

سلمان‌پور خاطرنشان کرد: مستندات ثبت این رکورد به گینس ارسال می شود.

کد خبر 4419676

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads