کد خبر: 175825 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 اکتبر 2018 - 09:21

افزایش نسبی دما در گیلان/ آخر هفته باران می بارد

سرپرست پیش بینی هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش نسبی دمای هوا از فردا تا روز پنجشنبه در این استان، گفت: از روز پنجشنبه شاهد افزایش ابر و آغاز بارش ها در این استان خواهیم بود.

یه گزارش خوبان، مازیار غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس آخرین آمار و اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های هواشناسی در نواحی جلگه ای آسمان غالب نقاط گیلان ابری و نیمه ابری است، اظهارکرد: بارش های خفیف و پراکنده از برخی نقاط استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه الگوی حاکم برنقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت شرایط جوی ناپایدار در منطقه است، افزود: بر این اساس از فردا شاهد شکل‌گیری تدریجی جریانات جنوبی به ویژه از بعدازظهر و شامگاه سه شنبه، روز چهارشنبه و صبح پنجشنبه هستیم.

سرپرست پیش بینی هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در این مدت شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود، گفت: افزایش دما در ارتفاعات و دامنه ها بیش از مناطق جلگه ای است.

وی با بیان اینکه آسمان استان گیلان در این مدت نیمه ابری بوده و مه آلودگی هوا نیز دور از انتظار نیست، تصریح کرد: این شرایط جوی تا صبح روز پنجشنبه در استان پایدار است.

غلامی در ادامه با بیان اینکه از بعدارظهر روز پنجشنبه با توجه به الگوهای هواشناسی شاهد افزایش ابر در استان گیلان هستیم، افزود: با توجه به نفوذ توده هوای خنک و بارشی به منطقه از بعدازظهر پنجشنبه برای استان افزایش ابر، وزش باد و بارش باران پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه مقدار بارش ها در عصر پنجشنبه و صبح جمعه زیاد نیست، گفت: اگر الگوی نقشه های هواشناسی به همین شکل باقی بماند به تدریج شاهد تقویت این سامانه برای شامگاه جمعه و روز شنبه خواهیم بود و برای این مدت بارش شدید باران و وزش شدید باد در نوار ساحلی و کاهش محسوس دما در منطقه پیش بینی می شود.

کد خبر 4417775
 
انتهای پیام/۵۳

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads