کد خبر: 175810 - تاریخ: دوشنبه، 1 اکتبر 2018 - 18:29

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد:

پلمپ ۱۵ مرکز درمانی در گیلان | دریافت هزینه سونوگرافی از سوی متخصص زنان غیر‌قانونی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دریافت هزینه سونوگرافی از سوی متخصص زنان غیر‌قانونی است و در این راستا به ۷ متخصص زنان و زایمان استان که هزینه سونوگرافی دریافت کرده بودند تذکر کتبی داده شد.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، دکتر اسماعیل نورصالحی با بیان اینکه نظارت یکی از رسالت های مهم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد: این نظارت‌ها بر درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکان عمومی و متخصص و … در راستای ارائه خدمات به بیماران است.

وی با اشاره به بازدیدهای شبانه‌روزی واحد نظارت بر درمان از مراکز درمانی سراسر استان افزود: مردم نسبت به خدمتی که از مراکز درمانی می‌گیرند و نارضایتی‌هایی که در این حوزه دارند را می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نظارت از مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی براساس استاندارهای صادره از سوی وزارت بهداشت انجام می‌گیرد، تصریح کرد: ارائه خدمات شهروندی در مطب‌ها یکی از موارد مهم در نظارت‌هاست.

نورصالحی، تذکر کتبی را نخستین گام در برابر تخلفات دانست و افزود: در صورت تکرار تخلفات، متخلفین به مراجع ذی صلاح معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در شش ماه اول سال ۱۹۸مورد بازدید از مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی استان صورت گرفته است، ادامه داد: ۱۵۰ مورد تذکر کتبی، ۳۵ مورد معرفی به تعزیرات و ۲ مورد به دادگاه معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از انجام ۲۲ مورد بازدید شبانه در استان از مراکز درمانی خبر داد و افزود: دریافت هزینه سونوگرافی از سوی متخصص زنان غیر‌قانونی است و در این راستا به ۷ متخصص زنان و زایمان استان که هزینه سونوگرافی دریافت کرده بودند تذکر کتبی داده شد.

نورصالحی از پلمپ ۱۵ مرکز درمانی شامل؛ دندانساز تجربی فاقد مجوز، بینایی سنجی فاقد پروانه، ساخت و فروش عینک طبی غیرمجاز، مطب‌های طب سنتی غیرمجاز و مطب‌های شبانه‌روزی در استان خبر داد و گفت: کاهش ۱۰ مورد از سهمیه مراکز ترک اعتیاد و ابطال یک مورد پروانه مرکز ترک اعتیاد در استان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای نظارت بر مراکز درمانی استان طی شش ماه اول سالجاری است.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با متخلفین حوزه درمانی که باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان گیلانی می‌شوند، هیچ‌گونه مماشاتی ندارد و با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت مطب‌های شبانه روزی را غیرمجاز دانست و گفت: مطب‌های شبانه‌روزی باید به درمانگاه‌های شبانه‌روزی تبدیل شوند زیرا درمانگاه‌های شبانه‌روزی دارای استانداردهایی در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب به شهروندان هستند.

نورصالحی در پایان با اشاره به ارائه خدمات درمانی در درمانگاه های شبانه روزی تمام وقت خاطرنشان کرد: هیچ مطب شبانه روزی بدون اطلاع به معاونت درمان نمی تواند تغییر شیفت دهد.

 

انتهای پیام/۲۱۲۱۶۹۶۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads