کد خبر: 175790 - تاریخ: دوشنبه، 1 اکتبر 2018 - 17:47

نمایشگاه فرهنگی هیات میثاق باشهدا شهرستان رشت به روایت تصویر

ایستگاه فرهنگی صلواتی هیئت میثاق با شهدا رشت تا پایان دهه سوم محرم بعد از نماز مغرب و عشاء در محل پیاده راه فرهنگی رشت و جنب اداره پست برقرار است.

به گزارش خوبان خبر؛ این روزها پیاده راه فرهنگی شهر رشت و میدان شهدای ذهاب (شهرداری) این شهر حال و هوای اربعین و زیارت امام حسین (ع) را به خود گرفته است.

جوانان مذهبی و انقلابی شهر رشت به‌همت هیئت میثاق با شهدا رشت همزمان با فرارسیدن دهه سوم محرم و ایام اسارت عمه سادات حضرت زینب کبری (س) اقدام به برپایی ایستگاه فرهنگی-صلواتی کردند.

یکی از بخش‌های این ایستگاه فرهنگی بخش “معرفت” است که در آن جوانان و نوجوانان مسائل شرعی و شبهات و سئوالات دینی خود را با مشاور مذهبی این مجموعه فرهنگی- مذهبی در میان می‌گذارند.

بخش دیجیتال این ایستگاه فرهنگی از پر بازدیدترین و جذاب‌ترین بخش‌های آن است که در آن بازدیدکنندگان تصاویر اصحاب سیدالشهدا (ع) و همچنین دشمنان آن حضرت را بر روی دیوارها مشاهده می‌کنند.

سپس به‌وسیله نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه یا تبلت و قرار دادن دوربین آن در مقابل هر تصویر می‌توانند زندگینامه و شیوه نبرد هر کدام از چهره‌های حاضر در کربلا را به‌صورت انیمیشن و از زبان همان فرد ببینند و بشنوند.

از ایده‌های جالب و جذاب در روند برپایی این ایستگاه، قرار دادن بخشی به‌عنوان ایستگاه صلواتی و توزیع چای به شیوه موکب‌های حاضر در پیاده روی اربعین است.

از دیگر بخش‌های این مجموعه، ایستگاه نگارخانه است که در آن محیطی زیبا و مناسب برای عکسبرداری همراه با تصاویر شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم گیلان آماده شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند برای ثبت تصاویر یادگاری در آنجا حضور پیداکنند.

آخرین بخش این مجموعه ایستگاه کودک است که در آن کودکان به‌وسیله رنگ آمیزی و نقاشی قصه‌ها، روایات و وقایع تاریخ اسلام و شیعه را یاد می‌گیرند.

پخش مداحی و نواهای عاشورایی و همچنین دود کردن اسفند در مقابل این ایستگاه فرهنگی سبب شده است تا حال و هوای دهه اول محرم و شور و حال مردم در این محل دیده شود و پیر و جوان برای بازدید از این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

خادمان و برپا کنندگان این ایستگاه فرهنگی دانشجویان و طلاب جوان شهر رشت هستند که هرکدام با تمام وجود به دستگاه امام حسین (ع) خدمت می‌کنند و از این خادمی لذت می‌برند.

لازم به ذکر است ایستگاه فرهنگی صلواتی هیئت میثاق با شهدا رشت تا پایان دهه سوم محرم بعد از نماز مغرب و عشاء در محل پیاده راه فرهنگی رشت و جنب اداره پست برقرار است.

 

 

انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads