کد خبر: 175769 - تاریخ: دوشنبه، 1 اکتبر 2018 - 14:45

مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام در روستای مرزدشت:

شرایط خاص دوران سالمندی نیازمند تدابیر ویژه است

مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام در جمع سالمندان روستای مرزدشت خمام با بیان اینکه شرایط خاص دوران سالمندی نیازمند تدابیر ویژه است. سالمندی دوره ای که گریزی از آن نیست و در هر حال بخش قابل توجهی از زندگی بشر را تشکیل می دهد.

به گزارش خوبان خبر ؛ چیترا ستوده ظهر امروز مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ در جمع سالمندان روستای مرزدشت خمام اظهار داشت: شرایط خاص دوران سالمندی نیازمند تدابیر ویژه است. سالمندی دوره ای که گریزی از آن نیست و در هر حال بخش قابل توجهی از زندگی بشر را تشکیل می دهد

 مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام گفت: هدف کلی از اقداماتی که هم اکنون در وزارت بهداشت برای سالمندان انجام می گیرد تامین، حفظ و ارتقا سلامت جسمی، روانی، معنوی واجتماعی سالمندان است تا آنان ازکیفیت زندگی مطلوبی دردوران سالخوردگی برخوردار شوند.

ستوده  در خصوص سلامت جسمی افراد سالمند اظهار کرد: با افزایش سن بروز اختلالات مزمن افزایش می‌یابد و شایع‌ترین بیماری‌های سالمندان، بیماری‌های قلبی و عروقی و آلزایمر است، اما معمولا سالمندان با حداقل ۲ یا چند بیماری همزمان دست به گریبان هستند.

به گزارش خوبان خبرر؛ در حاشیه این مراسم به همت بهورزان و شورا و دهیاری روستای مرزدشت،طرح ویزیت رایگان، آموزش پیشگیری از بیماری شایع سالمندان و آموزش حرکات ورزشی سالمندان توسط  مربیان مربوطه و همچنین تجلیل از مسن ترین فرد روستا و پیشکسوت ورزش انجام گرفت. 

از هفتم تا سیزدهم مهرماه به نام هفته ملی سالمند نامگذاری شده و امروز نه مهرماه، روز جهانی سالمند است.

 

 

انتهای پیام/۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads