کد خبر: 17549 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 ژانویه 2013 - 23:37

نامه رهبری املشی به رئیس جمهور برای الحاق رودسر و املش به استان غرب مازندران متشرشد +تصویر نامه

خوبان خبر: نماینده رودسر واملش درمجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای درتاریخ۱۴/۸/۹۱ به رئیس جمهور موافقت خود را بر تشکیل استان جدید ساحلی با پیوستن رودسر واملش به آن اعلام نموده است.

به گزارش خوبان به نقل از 8 دی،  درپی انتشار خبری مبنی بر ارائه کتابچه طرح استان جدید غرب مازندران توسط نماینده مردم نوشهر وچالوس به وزارت کشور،از آنجاییکه احمدی لاشکی اذعان داشت که رودسر واملش جز طرح الحاق نمی باشد،نماینده رودسر واملش درمجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای درتاریخ۱۴/۸/۹۱ به رئیس جمهور موافقت خود را بر تشکیل استان جدید ساحلی با پیوستن رودسر واملش به آن اعلام نموده است.

index

 

نامه رهبری املشی ودونماینده مازندران(رامسرونوشهروچالوس)درسال ۱۳۷۵ به وزیر وقت کشور مبنی بر تشکیل استان جدید از بابلسر تا رودسر به نام شمال مرکزی

 

gggg

انتهای پیام/118


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. سرباز میرزا - هشدار به شرق گیلانی ها
     | 2015/01/20 - 14:23
    پاسخ
    0
    -2

    هشدار به هم استانی های شرق گیلان ( پشت پرده را ببینید و بعد تصمیم بگیرید )
    آقایان زرنگ و محترم غرب مازندرانی که به فکر استان ساحلی!!! هستید چرا شفاف به مردم نمی گویید که مسئولین غرب مازندران به دلایل کم بودن جمعیت و مساحت کم و تعداد کم شهرهایشان جهت تشکیل استان جدید سنگ شرق گیلانی ها را به سینه می زنند ؟
    مشکلات غرب مازندران با ساری و ساروی ها چه ربطی به شرق گیلان دارد که با شما همراه شوند ؟ می خواهید گیلان را که جزء کوچکترین استانهای کشور است تجزیه کنید ؟ زهی خیال باطل ! زهی تصور محال !
    شما راهتان تا ساری دور است و فرهنگ و زبانتان متفاوت با ساری و همچنین ظلمی که به گفته خودتان ساری در حق شما کرده و می کند
    کدامیک از مشکلات شما را املش و رودسر دارند ؟ مشکلات غرب مازندران چه ربطی به گیلان و گیلانی دارد ؟ کدام رودسری می گوید راهم تا رشت دور است یا زبان و فرهنگمان با رشت تناسب ندارد ؟
    راهشان که تا رشت یک ساعت است ، زبان و فرهنگشان هم که گیلکی است و اگر بحث ظلم به رودسر و املش باشد که بیشتر مسئولین رده های بالا از کارکنان استانداری و بقیه ادارات در رشت که همه شرق گیلانی هستند . کدام مسئول ارشد مازندرانی از غرب استان و محله های شماست ؟
    جالب این است که در ساری به تنکابنی ها و رامسری ها لقب ” رشتی ” می دهند ! خدایی اینگونه نیست ؟
    اگر هم ظلم در گیلان هست حداقل بالسویه است چون در گیلان همه شهرها اندکی بجز لاهیجان و انزلی ، بقیه همه مثل هم هستند ( وضعیت تالش و شفت و ماسال که در غرب گیلان هستند مگر بهتر از رودسر است ؟ وضعیت رودسر به مراتب از شفت و ماسال و رودبار بهتر است )
    ولی شما ببینید وضع آمل و بابل و شرق مازندران به کل متفاوت از غرب مازندران است . تمام کارخانه ها و تشکیلات آنجاست همه مسئولین هم اهل آنجا هستند .
    اگر بحث جمعیت و تعداد شهرها نبود هزار سال دیگر املش و رودسر را جزء آدمیزاد به حساب می آوردید؟ !! درست است یا نه ؟ حالا چون مشکل جمعیت دارید آن شهرها را که فقط یک ساعت تا رشت فاصله دارند و گیلک هستند ، می خواهید وارد مشکلات خودتان کنید و سرشان را کلاه بگذارید ؟ دست شما رو شده است ! من چندین سال است که نوع برخورد مردم چالوس و نوشهر را با گیلانی ها می دانم .
    در ازای الحاق رودسر و املش به استان خیالی شما ، چه چیزی به این دو شهر می رسد ؟
    1- راهشان و فاصله شان تا مرکز استان جدید ( نوشهر یا چالوس ) که یک ساعت بیشتر می شود !!!!!!! بجای 70 کیلومتر می شود 130 کیلومتر .
    2- فرهنگ و زبانشان هم که هیچ ربطی به نور و نوشهر و چالوس ندارد !!!!!! حداقل الان گیلک هستند و نام استانشان گیلان است و مرکز استانشان هم گیلک زبان اصیل است . چقدر مسخره است که یک فرد گیلک باشد و در یک استان به نام ” ساحلی ” باشد و مرکز استانشان هم یک فرهنگ دیگر داشته باشد در حالی که استانی با همان فرهنگ و نام ( گیلان ) الان وجود دارد .
    3- شما چه تضمینی دارید که مثلا یک شهر مثل چالوس و نوشهر که هیچ تجربه ای در استان داری ندارند ، بتوانند بهتر از کلانشهر رشت به مردم رودسر و املش خدمت کنند ؟ اگر بعد از تشکیل استان جدیدتان مردم رودسر و املش ببینند که از چاله به چاه افتاده اند ، آیا راه بازگشتی است ؟ چه تضمینی هست که امکانات را عادلانه به املش و رودسر بدهید ؟

    کاملا مشخص است .. . بعد از اولین سفر استانی آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش به غرب مازندران وقتی فرمودند جمعیت منطقه و تعداد شهرهای غرب مازندران برای استان جدید کم می باشد ، تازه به فکر افتادید که بهترین راه این است که مردم شرق گیلان را با خود همراه کنید که البته توانستید چند مسئول ناآگاه را ( که فردای خود را نمی بییند ) با خود همراه کنید .

    ایهالناس !! غرب مازندران با ساری مشکل دارد … تنکابن و رامسر تا ساری 250 کیلومتر راه دارند با کلی ترافیک و شهرهای بدون کمربندی و 5-4 ساعت راه …. این مشکلات آنها چه ربطی به شرق گیلان دارد که دورترین شهرش یعنی چابکسر 105 کیلومتر تا رشت فاصله دارد با جاده های اتوبان فاصله رودسر و املش هم که تا رشت فقط یک ساعت است ………. برای رهایی از مشکلات خود با ساری ، پای رودسر و املش را وسط می کشید ؟؟؟ چرا تا چندسال پیش از سفر آقای احمدی نژاد این گونه صحبتها در شرق گیلان نبود ؟ ولی از قدیم این بحثها و مشکلات راه و فاصله تا ساری و تصادفات و هزینه و فرهنگ و زبان و …. همیشه در غرب مازندران بود .. وقتی یک چابکسری و کلاچایی و رودسری دهان باز می کند لهجه گیلکی اش کاملا مشخص است آن وقت بیاید در استانی که لهجه مردم نور و نوشهر و چالوس دقیقا مثل ساروی هاست ؟؟ حتی لهجه رامسری ها و تنکابنی ها هم گیلکی است . خدایی نیست ؟ کجای لهجه تنکابنی ها و رامسری ها به ساری شبیه است ؟ ( چیتی بایه / نایه / بوردمه سره / ناهار نخردمه نقی )
    آقایان زرنگ غرب مازندرانی! شما با ساری مشکل دارید الکی سنگ مردم شرق گیلان را به سینه نزنید
    اگر جمعیت ندارید اگر تعداد شهرهایتان کم است به خودتان مربوط است . چرا الکی دروغ می گویید!! . من همین جا دوباره اعلام می کنم که در باطن غرب مازندرانی ها خودشان را یک سر و گردن بالاتر از شرق گیلان می دانند و اگر مجبور نبودند هزارسال دیگر حاضر نبودند با رودسر و املش در یک اقلیم بگنجند .دو فردای دیگر هم که استان خیالی شان تشکیل شد ، هیچ اعتنایی به رودسر و املش نخواهند کرد . فقط مرکز استان خودشان باشند و از منابع و امکانات خبری نیست ! منابع رودسر و املش را هم به اسم خودشان خواهند زد .
    آنچه شرط بلاغت بود بنده گفتم خواه پند بگیرید خواه نگیرید و به این صحبتها اعتنایی نکنید
    حالا مردم شرق گیلان ( که گیلک هستید و فاصله تان تا رشت حداکثر 105 کیلومتر ) !! دوباره فکر کنید تا از چاله به چاه نیفتید . با بصیرت تصمیم بگیرید . به مسئولین شرق گیلانی هم توصیه می کنم یک بار دیگر تاریخ و گذشته ها را بررسی کنند تا اشتباه تاریخی غیر قابل جبران مرتکب نشوند
    البته دلایل دیگری هم وجود دارد که این احتمال انجام این قبیل اقدامات زیرپوستی به صفر می رسد که از جمله آنها این است که :
    1- همین الان استان گیلان بعد از قم کوچکترین استان کشور است . با کدام منطق وزارت کشور می آید و یک استان نیم وجبی را دوباره کوچکتر و اندازه مورچه می کند ؟
    2- الحاق رامسر و تنکابن به استان گیلان بدلیل نزدیکی تا رشت و تشابهات فرهنگی خیلی به صرفه تر و عاقلانه تر است تا تشکیل یک استان جدید
    3- هزینه های میلیاردتومانی تشکیل یک استان کوچک و نیم وجبی جدید ( درحالی که اصلا توجیه فنی و اقتصادی ندارد )
    4- فعلا دولت آنقدر مشکلات دیگر دارد که وقتی برای این قبیل کارهای بیهوده و بی صرفه ندارد ( به قولی آن قدر صنم دارد که یاسمن داخلش گم است )
    5- مگر مسئولین استان مازندران ( با آن شناختی که ما از ساروی ها داریم ) اجازه می دهند که تعداد پنج شهر!!!!!!!!!!! نور و نوشهر و چالوس و تنکابن و رامسر از آنها جدا شود ؟ آنها یک بار تجربه تفکیک استان گلستان را دارند و به این راحتی ها از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شوند )
    6- مسئولین گیلانی هم بعید است اجازه دهند که استان به این کوچکی ، باز هم کوچکتر شود .
    7- مگر برای تفکیک یک یا چند شهر فقط نظر مردم همان شهر یا مسئولین همان شهر مطرح است ؟ بقیه نمایندگان آن استان برگ چغندر هستند ؟
    8- و دهها دلیل دیگر
    پس نتیجه می گیریم تشکیل استان جدید و خیالی در شمال ایران ریشه در مشکلات مردم غرب مازندران دارد و هیچ ربطی به شرق گیلان که بغل گوش رشت هستند ندارد . لطفا پشت پرده ها را خوب ببینید ای مردم شرق گیلان !!!!!!!!!

    واقعا جای تاسف دارد که برخی افراد نادان ( از هر شهری و استانی ) در بیانات خود در اینترنت به مسئولین گیلانی انگ ضعیف بودن و بی تعهدی می زنند . اصلا بنا را می گذاریم بر اینکه مسئولین گیلانی ضعیف هستند !!! این موضوع چه ربطی به غرب مازندرانی ها دارد ؟ مگر گیلان و مسئولینش دنبال تصاحب شهرهای شما هستند ؟ همین تعداد شهر گیلان برای ما کافی است . همان را اداره کنیم برای ما بس است . اصلا مسئولین گیلانی چه کار به غرب مازندران دارند ؟ آقایان محترم ! بروید مشکلتان را با مرکز استان خودتات حل کنید ما هیچ وقت دنبال رامسر و تنکابن نخواهیم بود .
    مسئولین گیلانی برخلاف مسئولین اردبیلی و قزوینی که سالهاست چشم طمع به آستارا و تالش و منجیل و لوشان دارند و باعث ایجاد دعوا بین اقوام مختلف شده اند ، به دنبال خدمت هستند .
    ضمن احترام به مردم شریف رامسر و تنکابن خواهش می کنیم اگر می توانند استان جدید خود را تا مرز گیلان ( پلیس راه چابکسر ) تشکیل دهند ما هیچ وقت خدای نکرده چشم طمع به رامسر و تنکابن نخواهیم داشت . مگر مسئولین گیلان و گیلانی ها بخیلند ؟ به فرض یک استان جدید کنار گیلان باشد .به ما چه ؟ فقط لطفا به شهرهای فعلی گیلان از جمله رودسر و املش کسی کاری نداشته باشد . ما هیچ وقت شروع کننده دعوا نبوده و نیستیم و کاری به مسائل و مشکلات داخلی شهرهای یک استان با مرکز استانشان نداریم و به قول سیاسیون این کار دخالت در امور داخلی یک استان دیگر تلقی می کنیم .
    قبول دارم که در بین مسئولین گیلان افراد ضعیف هم هستند ولی مثل استانهای اردبیل و قزوین که دنبال تصاحب شهرهای گیلان هستند دنبال تصاحب رامسر و تنکابن نیستند . کدام مسئول گیلانی روز و شب پیگیر الحاق تنکابن و رامسر به گیلانه ؟ اگر چند نفر هم مثل آقای لاهوتی ( نماینده لنگرود ) این حرفها رو میزنند به گفته خودشون پاسخ به تهاجماتی است که به گیلان میشه و همه می دونیم فعلا و با توجه به وضع فعلی مملکت الحاق فلان شهر به فلان استان غیرممکنه و هر مسئولی هر حرفی می زنه فعلا باد هواست . . درصورتیکه از هر نظر رامسر و تنکابن به رشت شبیه تر و نزدیکترند ولی درست یا غلط فعلا این دو تا شهر مال مازندرانه . درست نیست که مسئولین گیلانی هم مثل اردبیلی ها و قزوینی ها همش بیانیه بدهند که فلان شهر مال ماست و پسش می گیریم و فلان و بهمان .
    مهم اینه که هر مسئولی در هر استانی فقط به خدمت به مردم فکر کنه اصلا الان که گیلان از مازندران کوچکتره به نظر من از یک منظر که نگاه کنیم یک فرصته چون هر چه تعداد شهرها کمتر و وسعت استان کوچکتر باشه ، اداره اون هم راحت تره و رضایتمندی بالاتر .
    به نظر من استانی مثل قم که فقط یک شهرستان داره از همه استانها کارش درست تره که این همه بدبختی و نارضایتی هم نداره …
    نکته مهم اینه که تمام این آشوبها و دعواها و بیانیه ها ، ریشه اش در مشکلات غرب مازندران با ساری است ( دوری راه 0- فرهنگ و … ) اصلا” گیلانی ها و مسئولینشان چه کار دارند که رامسر و تنکابن مال کجاست ؟ این شهرها مشکلاتشان به گیلان ربطی نداره ولی متاسفانه بدلیل اینکه گیلان همجوار با مازندرانه مشکلات غرب مازندران داره دامن گیلان و بخصوص شرق گیلان رو هم می گیره و برخی صحبتها رو به گیلانی ها و مسئولینش یک جوری ربط میدن . گیلان و مسئولینش هیچ وقت دنبال تصاحب هیچ شهری مثل رامسر و تنکابن نیستند از اون طرف هم اجازه نمیدن یک وجب از خاکشون مورد تعرض قرار بگیره . مثل قضیه جنگ دوم صدام با آمریکا شده که صدام می گفت اگه آمریکا به عراق حمله کنه من جنگ رو به کشورهای دیگه می کشونم !! مشکل غرب مازندران با ساری دامن گیلان رو هم گرفته … ایهاالناس ! غرب مازندران هیچ ربطی به گیلان نداره و مسئولین گیلانی هم بهشون ربطی نداره .
    آقایان و مسئولین غرب مازندرانی ! تشریف ببرید مشکلتان را با ساری حل کنید و الکی گیلان و گیلانی را قاطی مشکلات خودتان نکنید . مشکل شما با ساری هیچ ربطی به ماها ندارد و ما دنبال کار خودمان هستیم و با شما و شهرهای شما هم هیچ کاری نداریم و اگر هم استان جدید شما تشکیل شد از الان تبریکات ویژه ما را بپذیرید نوش جانتان به ما چه ربطی داره ؟
    هزار سال دیگر هم اجازه نمی دهیم املش و رودسر کاملا” گیلک زبان از استان گیلان جدا شود

    یا علی مدد !!!!!!!!!! – سرباز کوچک سردار بزرگ جنگل

    • بهزادی
       | 2017/03/5 - 21:06
      پاسخ
      +1
      0

      جناب سردار جنگل اگه مشکل شما نزدیک بودن شهرهای شرقی گیلان به مرکز استان رشت هست چرا در مورد استارا که خیلی به اردبیل نزدیک تر هست و درخواست الحاق ان به اردبیل سنگ اندازی میکنید؟مگه استاراییها با رشتیها همزبان هستند؟در مورد لوشان که مردمش تماما ترک و لر هستند و البته نزدیک به قزوین و صد البته محروم چه میگویید؟ مگر مشکل رودسر فقط بعد فاصله تا رشت هست؟ کدام یک از امکانات بندرانزلی و لاهیجان در رودسر هست؟ چرا رودسر بندرگاه نداره؟چرا رامسر که طی سالیان قبل فقط یک بخش بود اینچنین رشد کرد و رودسر در جا زد؟
      شمایی که بعد فاصله را در مورد شهرهای غرب مازندران اعلام میکنی چرا نمیگی یک استارایی هم 3 و 4 ساعت در راه هست تا به رشت برسه؟ مگر استان تهران کوچک دو بار طی 20 سال اخیر تجزیه نشد و کوچکتر نشد؟مگر نه اینه طرحی در دست هست تا استانی جدیدتر از تهران متولد بشه با مرکزیت شهریار؟ایا میدانی وسعت استان تهران اکنون از گیلان کمتر هست؟
      شمایی که اعلام میکنی تنکابن و رامسر بدلیل نزدیکی و تشابهات فرهنگی اگر به گیلان ملحق شوند به صرفه هست ایا الحاق استارا با توجه به نزدیکی و تشابهات فرهنگی به اردبیل به صرفه نیست؟ ایا تا کنون به غرب مازندران اومدی که ببینی امکانات غرب مازندران از زمین تا اسمان با شرق گیلان تفاوت داره؟ اسمانخراشهای سلمانشهر رو دیدی؟ اقای سرباز جنگل بهتره بدونی دلیل جدایی شهرهای غرب مازندران و شرق گیلان با هم تفاوت داره مردم غرب مازندران به خاطر بعد مسافت میخوان استانی جدید بشوند ولی شهرهای شرقی گیلان بخاطر محرومیت هست که درخواست جدایی دادند. شمایی که اعلام میکنی هزار سال دیگر هم اجازه نمیدهیم رودسر و املش گیلک زبان از گیلان جدا شوند و اینقدر بحث زبان برات مهمه چرا با جدایی استارا و تالش اذری زبان هم بشدت مخالفی؟
      هزینه های میلیارد تومانی ایجاد استان جدید هم با کاهش مصرف سوخت طی چند سال جبران و دهها برابر برمیگرده
      چطور در مورد اینکه 7 نماینده گیلان گفتند با این طرح مخالفند شما اعلام میکنی به نماینده شهرهای دیگر هم این طرح ارتباط دارد ولی زمانیکه نماینده خود شهرستان استارا که میگفت طرح الحاق استارا به اردبیل را بیگیری میکنه بشدت مخالفت کردید؟ایا نظر نماینده خود شهرستان برای شهرستان خویش به اندازه نظرش در مورد شهرستانی دیگر ارزش نداره؟
      در ضمن مقایسه ای بین فاصله 105 کیلومتری شرق گیلان با رشت و فاصله 75 کیلومتری استارا تا اردبیل هم بد نیست

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads