کد خبر: 175311 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 سپتامبر 2018 - 13:13

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تقسیم عادلانه دارو برای جلوگیری از کمبودهای دارویی در گیلان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در برخی از اقلام دارویی در کشور و به طبع آن در استان دچار کمبود هستیم،برای پیشگیری از کمبودهای دارویی با توجه به تحریم‌ها به شرکت‌ها اعلام شده تا اینگونه داروها تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی سهمیه‌بندی شوند.

به گزارش خوبان، زهرا حصاری، با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص کمبودهایی دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه به صورت کشوری دچار تهدید تحریم‌ها هستیم.

وی بخش مهمی از احساس کمبودهایی دارویی شایع در جامعه را ناشی از احساس روانی دانست و گفت: در بسیاری از مواقع کمبود دارویی نداریم بلکه ممکن است دارویی از کمپانی خاصی وجود نداشته باشد، اما همان دارو از کمپانی دیگر در بازار موجود باشد و در این صورت است که به عنوان کمبود دارویی قلمداد می‌کنند.

حصاری با اشاره به تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جلوگیری از کمبودهایی دارویی در زمان تحریم گفت: در برخی از اقلام دارویی در کشور و به طبع آن در استان دچار کمبود هستیم،برای پیشگیری از کمبودهای دارویی با توجه به تحریم‌ها به شرکت‌ها اعلام شده تا اینگونه داروها تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی سهمیه‌بندی شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیاست خرید متمرکز دارو در استان یادآور شد: با اجرای این سیاست عملا کمبودهایی دارویی مدیریت و دارو به صورت عادلانه در میان تمام بیمارستان‌های استان تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: کمبودهایی دارویی از داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان به صورت هفتگی جمع‌آوری و به سازمان غذا و داروی کشور اعلام می‌شود تا اقدامات لازم برای تامین کمبودهای دارویی انجام شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام بازرسی ‌ های مداوم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از احتکار دارو در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر احتکار دارو در استان گزارش نشده است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads