کد خبر: 175304 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 سپتامبر 2018 - 12:06

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

شیوع آنفلوآنزای پرندگان در گیلان مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در شش ماه گذشته آثاری از همه‌گیر شدن آنفلوآنزای پرندگان در عرصه‌های طبیعی گیلان مشاهده نشده است.

به گزارش خوبان،  قربانعلی محمد‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محیط بانان و همیاران محیط زیست گیلان پایش‌های دقیقی را در شش ماه گذشته در عرصه‌های طبیعی گیلان انجام داده‌ اما تاکنون آثاری از شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان‌ عنوان کرد:‌ در حال حاضر قانون ممنوعیت شکار به علت ویروس آنفلوآنزای پرندگان در عرصه‌های طبیعی و شکارگاهی استان گیلان اجرایی نمی‌شود و برای اعمال آن منتظر نظر ملی ک اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کل کشور هستیم.

محمدپور خاطرنشان کرد:‌ امسال بحث پایش‌ها و کنترل عرصه‌های طبیعی‌،‌ آبی و شکارگاهی استان گیلان به ویژه در دو ماه گذشته توسط تعداد معدودی از محیط‌بانان و با مشارکت همیاران محیط زیست انجام شده است که برای کنترل مؤثر شرایط این کنترل‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی در مورد سلاح‌های شکاری موجود در گیلان گفت:‌ در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار سلاح شکاری مجوزدار در استان گیلان وجود دارد که این تعداد اسلحه به طور قطع و یقین بیش از ظرفیت قابل تأمل عرصه‌های طبیعی و شکارگاهی استان بوده و باید برای آن فکری اساسی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان‌ تصریح کرد:‌ با اقدامات بسیار خوبی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام گرفته تولید سلاح‌های شکاری داخلی متوقف شد اما تعداد سلاح‌های شکاری مجوزدار و فاقد مجوز در گیلان عرصه‌های طبیعی این استان را به مخاطره می‌اندازد.

محمدپور از کشف و ضبط اسلحه شکاری در سال گذشته سخن گفت و افزود:‌ نیروهای محیط بانی و یگان حفاظت محیط زیست گیلان در سال گذشته در جریان انجام پایش‌ها و کنترل‌های مستمر خود حدود ۲۲۰ قبضه سلاح شکاری را در استان از شکارچیان کشف و ضبط کرده‌اند.

وی حفاظت از عرصه‌های طبیعی گیلان را در گرو همکاری همگانی دانست و ابراز داشت:‌ تنها اعمال ممنوعیت شکار نمی‌تواند به ما در حفظ منابع ارزشمند طبیعی گیلان کمک کند بلکه متولیان صدور مجوز اسلحه شکاری نیز باید در این راه با مجموعه محیط زیست استان هماهنگ باشند.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads