کد خبر: 17524 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 ژانویه 2013 - 18:01

مربی سابق تیم ملی جودو در گفتگو با خوبان خبر؛

خمام برای من سکوی پرتاب به سوی موفقیت های بعدی بود

خوبان خبر: تلاش داریم نگاه پایه ای به این رشته داشته باشیم. و فعلاً به بعد قهرمانی آن نپردازیم. در حال حاضر هیچ داشته ای در خمام نداریم که از آن حمایت کنیم. اما قول می دهم اگر 6 ماه به من فرصت بدهید، یک تیم جودو خوب ببندم.

به گزارش خوبان، سرمربی اسبق تیم ملی جودو جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگار خوبان خبر، به سوالات ما پاسخ گفته است.

خوبان خبر: لطفا خودتان را معرفی کنید.

یونس کاظمی ، متولد سال 1338 در شهرستان بندرانزلی هستم. دو پسر و یک دختر دارم. 33 سال است که جودو کار می کنم. در سال 1370 در باشگاه ملوان انزلی، با حمایت ناخدا شیرخانی توانستم مربی شوم و کلاس گرفتم. در سال 1373 بنیانگذار جودو خمام شدم. پسرم سجاد کاظمی سرمربی تیم ملی جودو پاکستان است. قبل از این که پسرم سرمربی گری تیم ملی جودوی پاکستان را عهده دار شود در تیم جودو خمام به مربیگری مشغول بود.
سکوی پرتاب من خمام بوده،

خوبان خبر: تا کنون چه مدال ها و افتخاراتی کسب نموده اید؟ 

در یک زمان دبیر جودو استان شدم و همچنین نایب رئیس در کمیته های مختلف استان، مربی ، داور ممتاز و مربی تیم ملی سامبو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بودم . مقام سومی آسیایی داشتم و سه دوره هم قهرمان پیشکسوتان جمهوری اسلامی ایران شدم.  در سال 2004 به عنوان مربی اعزامی ایران به کاپ بسفر ترکیه بودم.در حال حاضر نیز مدرس فدراسیون هستم. و باز هم در خدمت خمام هستم. جایی که شروع کارم از آن جا بود.

خوبان خبر: چگونه جودو را در بخش خمام پایه گذاری نمودید؟

در بدو ورود تلاش نمودم با توجه به پتانسیلی که خمام دارد، بتوانم یک نگاه قهرمانی داشته باشم. الحمدلله با لطف خداوند ما به قهرمانی های خوبی رسیدیم. از جمله سجاد کاظمی، جلیل بقایی، محمد تقی نژاد، محمد رضا دلشاد، صادق سبحانی، علیرضا نظامی و علی نوروزی، علیرضا صیاد توانستند به مقام های قهرمانی دست یابند. البته بعضی از این دوستان هنوز در جودو فعالیت می کنند.

بنده در سال 1380 بنا به دستور ریاست هیئت استان وقت ، به انزلی رفتم و جودو را دست شاگردانم  دادم . ولی هراز چند گاهی سری به خمام می زدم . جودو در این جا در بخش قهرمانی نتوانست به خوبی رشد کند و همیشه تک ستاره هایی داشت. زمانی که من بودم جودو در استان گیلان قطب شده بود. و همه با یک نگرانی از تیم خمام یاد می کردند. بارها قهرمان گیلان شدیم. حتی از خمام دو سه نفر نیز به مقام قهرمانی کشور نیز رسیدند. مثلا آقای محسن بژدول چهار دوره در مقاطع مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قهرمان کشور شدند. سجاد کاظمی در دو دوره  قهرمان کشور و اروپا شد. متاسفانه برخی دوستان بنا به دلایل شغلی و مالی دنبال زندگی خود رفتند و دیگر جودو را دنبال نکردند.

یونس کاظمی

خوبان خبر: الان وضعیت جودو درخمام را  چگونه ارزیابی می کنید؟

جودو ورزشی است که هر کسی طاقت خم شدن و سرتعظیم فرودآوردن را در آن ندارد، چون شما باید در آن یک نفر را زمین بزنی و بلند کنی، و کسی که زمین می خورد باید به نفر برنده تعظیم نماید، به همین خاطر هر کسی خاطر نیست این سختی های جودو را پذیرا باشد. الان به لحاظ روانشناسی ورزش به مانند 15-20 سال گذشته نیست. جوان های ما فرق کرده اند و مقدار اطاعت پذیری شان کم شده است.

تلاش داریم نگاه پایه ای به این رشته داشته باشیم. و فعلاً به بعد قهرمانی آن نپردازیم. در حال حاضر هیچ داشته ای در خمام نداریم که از آن حمایت کنیم. اما قول می دهم اگر 6 ماه به من فرصت بدهید، یک تیم جودو خوب ببندم.

 

خوبان خبر: از شما بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم. 

من هم از شما متشکرم.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. sajjad kazemi
     | 2013/02/22 - 15:00
    پاسخ
    +2
    0

    خوشحالم که استاد بزرگ هنوز در تلاش و در اهداف جودو است.
    از شما بزرگواران و زحمتکشان بسیار تشکر میکنم.
    Working great so thank you.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads