کد خبر: 175173 - تاریخ: یکشنبه، 23 سپتامبر 2018 - 10:39

استاندار گیلان:

تمام نهادها باید با آموزش و پرورش همکاری مناسبی داشته باشند

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش گفت: ما مسئولان عادت کردیم تا کارهای و طرح‌های زودبازده را انجام دهیم اما کار کردن در حوزه آموزش و پرورش نیاز به زمان دارد.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری صبح امروز در مراسم به صدا درآوردن “زنگ مهر” در مدرسه دخترانه “زینبیه” رودسر اظهار داشت: آموزش و پرورش از جایگاه ویژه و پراهمیتی برای مردم و مسئولان برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح و آغاز به کار یک مدرسه از افتتاح معدن طلا مهم‌تر است عنوان داشت: شاهد هستیم که برخی کشورهای جهان دارای منابع فراوانی هستند اما به رشد و توسعه دست نیافتند.

سالاری آموزش و پرورش را عامل رشد و توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد: کشورها و جوامعی که به آموزش و پرورش اهمیت داده و آن را جدی می‌گیرند کشورهایی توسعه یافته و پیشرفت کرده هستند.

وی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی کارآمد و پویا ابراز داشت: آموزش و پرورش محل اصلی تربیت نیروی انسانی کارآمد است و اگر در آموزش و پرورش به خوبی کار نشود، حوزه آموزش عالی نیز نمی‌تواند به خوبی عمل کند.

استاندار گیلان تربیت دانش‌آموزان توانمند را اصلی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزانی با پشتوانه علمی قوی تربیت کنیم می‌توانیم در حوزه آموزش عالی و همچنین مهارت آموزی نیز نتایج مطلوبی کسب کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان باید تمرکز اصلی‌ خود را بر روی آموزش و پرورش بگذارند تصریح کرد: ما مسئولان عادت کردیم تا کارها و طرح‌های زود بازده را انجام دهیم اما کار کردن در حوزه آموزش و پرورش نیاز به زمان دارد.

سالاری اظهار داشت: متاسفانه تمرکز اصلی مسئولان بر روی اجرای پروژه‌های عمرانی است در صورتی که امروز باید تلاش کنیم تا اگر مدرسه‌ای می‌سازیم از آن استفاده بهتر و بهینه‌تری داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بار سنگین تعلیم و تربیت فرزندان کشور نباید صرفاً بر دوش آموزش و پرورش باشد عنوان داشت: تمام مسئولان و نهادها باید با آموزش و پرورش همکاری مناسبی داشته باشند.

سالاری با اعلام سازمان برنامه و بودجه فراتر از حد انتظار از آموزش و پرورش حمایت کرده است خاطرنشان کرد: اگر همه مجموعه‌ها مانند این سازمان از آموزش و پرورش حمایت کنند می‌توانیم آموزش و پرورش موفق‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads