کد خبر: 174821 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 سپتامبر 2018 - 16:12

همزمان با دهم محرم؛

خمام در روز عاشورا غرق در ماتم شد/قصه محرم به سرها رسید

نویسنده : سارا احمدی

از اولین ساعات امروز پنجشنبه همزمان با دهم محرم سالروز عاشورای حسینی آیین های عزاداری در قالب دستجات سینه زنی، زنجیرزنی با حضور پرشور عزاداران مومن و خداجوی خمام و در ظهر عاشورا به اوج خود رسید.

به گزارش خوبان خبر؛ از اولین ساعات امروز پنجشنبه همزمان با دهم محرم سالروز عاشورای حسینی آیین های عزاداری در قالب دستجات سینه زنی، زنجیرزنی با حضور پرشور عزاداران مومن و خداجوی خمام و در ظهر عاشورا به اوج خود رسید.

امروز در کنار خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین در کنار زنان و مردان و حتی کودکان و نونهالان عزادار شهدای دشت کربلا در این دیار جلوه خاصی به خود گرفته بود، امروز قصه کربلا به سرها رسیده و دل هر انسان آزاده ای را به خود همراه کرده است.

همانند سالهای گذشته دستجات سینه زنی، زنجیر زنی، شاه حسین گویان به صورت مرتب و منظم با حضور در خیابان امام (ره) و مسجد جامع  ضمن عزاداری با سردادن نوای لبیک یا حسین (ع) عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا به نمایش گذاشتند.

روزعاشورا روز تجلی میثاق مردم با امام حسین(ع) و قیام خونین وی بوده و مردم عادی به طرق مختلف از جمله نذر و قربانی، احسان چایی، شربت و غذا در خدمت عزاداران حسینی بودند.

 

 

انتهای پیام/۵۱۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads