کد خبر: 174817 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 سپتامبر 2018 - 17:41

برای سومین سال پیاپی توسط جمعیت نواندیشان خمام؛

مشارکت در پاکسازی شهر در روز عاشورا + تصاویر

امسال نیز همچون سال گذشته به همت جمعیت نواندیشان خمام و با همکاری شهردار خمام ، طرح پاکسازی معابر در روز عاشورا ظهر امروز اجرا شد.

به گزارش خوبان خبر؛ ادب و تواضع در دستگاه عظیم حسینی زیباترین نمایش عشق و دلدادگی است، حال چه ادبی بالاتر از آن که زائر حسین(ع) در مهمانی او راضی به خم شدن قامت پاکبانان شهرداری نشود.

دهه اول محرم، دهه ای که در آن شاهد ارادت های شگفت آمیز عاشقان و دلدادگان حسینی بودیم. در این میان در کنار همه این آداب و رسوم، آئین ها و برنامه های خاص این ماه برای عزاداری و سوگواری؛ شاهد رخداد مسائلی هستیم که به خلق صحنه های نامطلوبی منجر می شود.

در این ایام، رهاسازی زباله در معابر و خیابان ها به اوج می‌رسد؛ اتفاقی که توزیع حجم فراوان غذاها و نوشیدنی های نذری در این دهه بر شدتش می‌افزاید. صحنه هایی که معنای دیگر آن افزودن زحمت پاکبانان و مأموران جمع آوری و دفع زباله است و گاه زدودن آن از چهره شهر از اواخر شب تا اوایل صبح قصه پر غصه مأموران و پاکبانان شهرداری می شود، انسان های تلاشگری که در روزهای عزاداری به جای آن که در مراسمات عزاداری شرکت داشته باشند؛ با آغاز محرم رخت عزای دیگری بر تن می کنند و خسته از بد فرهنگی افراد، چهره آلوده شهر را می زدایند.

امسال نیز همچون سال گذشته به همت جمعیت نواندیشان خمام و با همکاری شهردار خمام ، طرح پاکسازی معابر در روز عاشورا اجرا شد.

 

انتهای پیام/۳۶۳۶

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads