کد خبر: 174748 - تاریخ: چهارشنبه، 19 سپتامبر 2018 - 09:36

حسینیه خوبان خبر:

روایت عاشقی / چای روضه ها

روضه و هیات را مگر می شود بدون نوشیدن چای معروف روضه تمام کرد!؟ گویی به جزئی جدا نشدنی از هیات و روضه مبدل شده است. گویی جنسش، طعمش و همه چیزش با چایی هایی که در طول سال می نوشیم متفاوت است.

به گزارش خوبان خبر؛ روضه و هیات را مگر می شود بدون نوشیدن چای معروف روضه تمام کرد!؟ گویی به جزئی جدا نشدنی از هیات و روضه مبدل شده است. گویی جنسش، طعمش و همه چیزش با چایی هایی که در طول سال می نوشیم متفاوت است.

شاید همین تفاوت است، و همین حس خاص است که سقاخانه ها و چایخانه ها را در محرم سیدالشهدا علیه السلام پر رونق و پر مشتری کرده است.

 هر سال با نزدیک شدن به ماه محرم بخش خمام رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و مردم همه برای عزاداری سید و سالار شهیدان آماده می شوند.

 جنب و جوش برای برپایی ایستگاه های صلواتی در خیابان های شهر ،مراسم ایام محرم با حضور تمامی اقشار مردم به خصوص جوانان و عاشقان حسینی مثال زدنی و از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است.

در نقاط مختلفی از شهر خمام خیمه های ایستگاه صلواتی برپا و آماده خدمت به عزاداران حسینی هستند و با سیاه‌پوش کردن در و دیوار، حال و هوای حسینی در کوچه و خیابان ایجادکرده اند تا هرچه باشکوه‌تر عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به تصویر کشیدند.

 

 

انتهای پیام/۶۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads