کد خبر: 174741 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 سپتامبر 2018 - 15:58

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

تمامی مسئولان استان باید برای ارتقا مسائل فرهنگی به میدان بیایند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: درباره مسائل مربوط به فرهنگ عمومی جامعه باید تمامی مسئولان استانی به میدان بیایند، چراکه همکاری در ترویج مؤلفه‌های فرهنگی عمومی جامعه اسلامی همکاری با دین خداست.

به گزارش خوبان، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در دیدار با مبلغان و روحانیون طرح بصیرت عاشورایی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: تلاش مبلغان دینی که در بیان معارف دین خدا تلاش می‌کنند قابل‌ستایش است.

وی با بیان اینکه هیچ فضیلتی بالاتر از تبلیغ دین خدا نیست گفت: عالم در عرصه علم باید مجهز به علم و تقوا، زبان و قلم باشد، تبلیغ با ابزار روز و موردتوجه نوجوانان و جوانان است بسیار عالیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه امروز مساجد ما از جوانان و نوجوانان خالی است تصریح کرد: متأسفانه این‌یک تهدید است و امروزه دشمنان دین خدا مردم را به سمت آزادی بی‌حدوحصر و دین‌گریزی سوق می‌دهند و در این عرصه وظیفه عالمان بسیار سنگین است.

فلاحتی افزود: در دوره کنونی که شاهد هجمه وسیع دشمنان به دین خدا هستیم، پناهگاه ما خداست، میدان ما انقلاب و ابزار ما هم نظام اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه ابزاری که در دست ماست در طول تاریخ شیعه در دست عالمان نبوده گفت: فعالیت در عرصه تبلیغ دین روحیه جهادی و مجاهدانه می‌خواهد، در این حوزه باید شیوه‌های مختلف را در تبلیغ دین بکار ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عالمان باید شیوه‌های جدید و روز در عرصه تبلیغ دین را پیداکرده و آن را بکار بگیرند افزود: در عرصه میدانی مسئولان باید جستجو کنند و مبلغان نخبه و دارای بیان و شیوه کارآمد پیدا کنند.

فلاحتی با تأکید بر مطالعه مستمر در خصوص احکام و مبانی اسلام بیان کرد: شیوه بیان در صورتی کارآمد است که از معارف دین اطلاع کافی داشته باشیم.

وی انتقال تجارب و برگزاری کارگاه آموزشی را از ضروریات فعالیت در حوزه تبلیغ عنوان کرد و گفت: برای پروژه‌های فرهنگی مانند ترویج حجاب، به راهکارهای عمیق و مدبرانه و با روشی مناسب نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب تصریح کرد: درباره مسائل مربوط به فرهنگ عمومی جامعه باید تمامی مسئولان استانی به میدان بیایند، چراکه همکاری در ترویج مؤلفه‌های فرهنگی عمومی جامعه اسلامی همکاری با دین خداست.

انتهای پیام /۳۳۹۰


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads