کد خبر: 174733 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 سپتامبر 2018 - 10:25

در راستای تامین منابع آب کشاورزی؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری برای توسعه و احیا آب بندان های شمال کشور

تفاهم نامه همکاری مشترک میان استانداران استان های شمالی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه فعالیت های مربوط به احیا آب بندان های شمال کشور منعقد شد.

به گزارش خوبان، تفاهم نامه همکاری مشترک میان استانداران استان های شمالی و دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مهندس محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در زمینه فعالیت های مربوط به احیا آب بندان های شمال کشور عصر امروز ( ۲۶ شهریور) در تهران منعقد شد.
این تفاهم نامه که به پیشنهاد و با پیگیری دکتر سالاری، استاندار گیلان و با همکاری استان های شمالی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی برای مدت ۲ سال به امضای طرفین رسید در راستای ساماندهی آب بندان ها شامل لایروبی، دیواره سازی‌، ارتقاء ظرفیت ذخیره آب آب بندان ها و به منظور تامین منابع آب کشاورزی، تقویت سفره های آب زیرزمینی و توسعه گردشگری است.
در این تفاهم نامه مقرر گردیده است۵۰ درصد هزینه اجرای طرح از منابع ملی و مابقی آن از طریق اعتبارات استانی و مشارکت مردمی تامین شود.
گفتنی است، لایروبی کامل آب بندان های استان به عنوان سازه ذخیره ساز آب کشاورزی موجب رفع نگرانی کشاورزان گیلانی با تامین آب مورد نیاز در فصل کشاورزی می شود.
 همچنین اجرای طرح مذکور می تواند در رونق گردشگری آبی، استقرار تاسیسات گردشگری پیرامون آب بندان ها و تقویت گردشگری شناور موثر بوده و بستر مناسبی جهت فعالیت های آبزی پروری، ماهیگیری تفریحی و ورزش های آبی توام با جذب گردشگر و ایجاد اشتغال فراهم کند.
با انعقاد این تفاهم نامه، با توجه به وجود بیش از ۲ هزار پهنه آب بندان در سطح استان گیلان و حجم بالای نذورات جوی، مشکل تامین منابع آب کشاورزی استان در سال آینده به طور قطع حل خواهد شد.
انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads