کد خبر: 174685 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 سپتامبر 2018 - 09:27

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان :

آسمان گیلان در تاسوعا و عاشورا بارانی است/ هیات های عزاداری تمهیدات لازم را در این ارتباط بیاندیشند

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان گفت: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی سامانه بارشی و تقویت و استقرار آن طی امروز (سه شنبه) تا پایان هفته جاری همزمان با تاسوعا و عاشوراست.

به گزارش خوبان، مازیار غلامی با بیان این مطلب افزود: براین اساس شرایط برای افزایش ابر و مه آلود بودن هوا، روند تدریجی کاهش دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، وزش باد و بارندگی متناوب (بعضی نقاط شدید) رعد و برق و مواج بودن دریا فراهم است.
وی تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش ها در پاره ای از نقاط استان، از شدت بیشتری برخوردار است بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها دور از انتظار نیست.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: همچنین طی این مدت برای ارتفاعات و دامنه های جنوبی استان، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و در بعضی ساعت ها رگبار باران و رعدو برق و وزش باد (گاهی شدید) پیش بینی می شود.
غلامی آسمان امروز استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، کاهش دما ، بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد ( پاره ای نقاط احتمالاً شدید) و رعد و برق ذکر و برای فردا (چهاشنبه) نیز آسمان را ابری و مه آلود، بارندگی، وزش باد ( پاره ای نقاط شدید) و رعد و برق پیش بینی کرد.
وی با اشاره به پیش بینی بارندگی برای روزهای تاسوعا و عاشورا، از هیات های عزاداری خواست تمهیدات لازم را در این ارتباط بیاندیشند و به مسافران و گردشگران نیز توصیه کرد از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

انتهای پیام/۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads